Närmaste parken i/från Stockholm

TaTTaren

Medlem
Tjena har sökt på forumet men hittar inget svar som jag vill ha :P så försöker lägga in ett eget,
Bor i märstad för tillfället och undrar vart dom närmaste backarna med parkerna finns läste att det fanns på flottsbro men deras bigjump var nog lite för stort för mig iaf nu =)
tänkte fråga om någon vet nån annan stans i närheten, innom hyffsad radie från sthlm...

have a nice day

//Ride or die

väsjöbacken har ju också ett rätt stort hopp... lidingeöbacken(ekholmsnäs) och ekerö backen har ju också precis som flottsbro nått som så fint kallas "dream park". med andra ord en park. bruket, som ja inte har full koll på var de ligger dock sägs ju också ha ett eller flera hopp! Hammarbybacken, i centrala sthlm(hammarby sjöstad) finns ju också att förfoga över. surfa runt lite på dessa olika backar å kolla vettja!

Alla backar har blivit nämnda. De som är värda att åka till är väl Flottsbro och Väsjöbacken...
Enligt kontakter så är Flottsbros big jump ruskigt konstigt shapat och har en väldigt vertikal kick vilket leder till otrevliga luftfärder...
Väsjöbacken som har ett i stort sett lika stort hopp, 15m, har dock mycket bättre shape på sitt hopp, och det är faktiskt riktigt nice och trevligt att åka på! Rekommenderas starkt, förrutom då jag åker dit!
Backen på Lidingö (inte Lidingeö, är du skåning eller?!), Ekholmsnäsbacken är lite småkonstig. De har antagligen stockholmsområdets slappaste skötare. De skulle ha "sprutat snö och shapat hopp" för typ 2 veckor sedan. Trots fina minusgrader och bra väder händer det inte ett skit! De har dock ett helt ok hopp på typ 10-12 meter. Detta hopp är dock lite svårt i början, men när man lärt sig det är det ganska bra. De har världens jävla snöhög som de kommer bygga världens jävla 20m+ hopp på, alltså de har shapen för landningen, det är bara snöhögen till kicken och dess placering som återstår. Undrar bara hur fasen man skall få fart till det, det lilla hoppet kräver nästan 70% av backen... Enligt liftwaffe så kommer det hoppet bli typ 30 meter, men jag tar det med en nypa salt och säger 20m, det är ändå rimligt...
Bruket är väl den backe som finns kvar att nämna (övriga backar är inte ens värda att tänka på...) och den kan jag tyvärr inte kommentera närmare... de har dock hopp men läget skall tydligen inte vara det bästa...

ok då har jag fått lite kött på fötterna iaf,
är inte så van vid stora hopp men det är väll bara åka dit och sattsa stort så får man se vad som händer :P
bara vänta tills den sissta februari nu då så man kan köpa nya pjäxor och sen är det bara att glida dit om snön ligger kvar =)

btw lite off topic men någon som vet när rean på skidutrustning brukar börja? =)

aja Flotsbro/väsjöbacken it is =)

men jag tycker att du nån helg kan åka till kungsbeget (gävle) en av sveriges fetaste parker.
gå in på www.kungsbeget.se så får du se! (Y)

i skrivandes stund har vi fått fason på stora hoppet i flottsbro! 14 kant och ungefär 16 till sweetspot, fast man kan landa långt ner, landningen är hyfsat lång.

Kicken är riktigt hög (dock inte brant) och med lång transition vilket resulterar i en lugn kick med ett skönt häng. Har faktiskt inte hört några negativa kommentarer alls,

Kicken vi hade innan hann aldrig bli klar innan den öppnades! fråga mig inte varför.

i övrigt har vi ett litet hopp (grönt) som funkar att lattja runt i. Vi har även två raka boxar som står flat-down med ett gap imellan. Även en c-box som är riktigt rolig!
ett litet battleship och en liten rainbow står också till förfogande.

om du bor i märsta tar du pendeln till huddinge och sen buss därifrån raka spåret till flottsbro. Kolla sl.se. :)

Tillbaka
Topp