Närmaste stället att beställa first drop ifrån?

tobiassss

Ny medlem
Tjaa, jag är sugen på att köpa ett first drop ställ till den kommande säsongen men är mindre sugen att beställa ifrån USA. Jag såg även tidigare i en tråd som jag tyvärr inte kan hitta igen att det gick att beställa någonstans här i norden, min fråga är då vart?

tackar för svar:)

Dom skulle öpna en webshop oh lagret finns i linköping om jag inte har fel så kan man vara och köpa därifrån :)

tror INTE att det kommer att hända denna säsongen tyvärr. Beställningarna är redan gjorda och har svårt att se att ett litet och nytt företag som FD ska kunna hinna med att trycka ut en batch till. Tror att de har fullt upp som det är.

Men som sagt...detta är vad jag TROR inte vet så egentligen kan vad som helst kan hända..

PNyberg sa:
tror INTE att det kommer att hända denna säsongen tyvärr. Beställningarna är redan gjorda och har svårt att se att ett litet och nytt företag som FD ska kunna hinna med att trycka ut en batch till. Tror att de har fullt upp som det är.

Men som sagt...detta är vad jag TROR inte vet så egentligen kan vad som helst kan hända..
låter vettigt!

men snubben som startade företaget eller han som gjorde tråden som att dom hade fixat first drop

PNyberg sa:

Eftersom FD just nu har förbeställning så kan ju den omtalade webshopen helt enkelt förbeställa x antal ställ.. Inte omöjligt.

luudan sa:
men snubben som startade företaget eller han som gjorde tråden som att dom hade fixat first drop
Mm men jag har också fixat 50 ställ från FD. Kommer sälja dom till pangpris från och med oktober.

(Jag hoppas du förstår budskapet).

SNDVLL sa:
PNyberg sa:

Eftersom FD just nu har förbeställning så kan ju den omtalade webshopen helt enkelt förbeställa x antal ställ.. Inte omöjligt.
Ja men är det så så ska det väl inte vara helt omöjligt då :)
FD är fett men ett varningens finger ang kvaliteten. Den var urusel förra året. Men visst, har de fixat ett slitstarkare tyg och ett bättre membran/impregnering så ska det väl inte vara sämre än ngt annat?

PNyberg sa:
SNDVLL sa:
PNyberg sa:

Ja men är det så så ska det väl inte vara helt omöjligt då :)
FD är fett men ett varningens finger ang kvaliteten. Den var urusel förra året. Men visst, har de fixat ett slitstarkare tyg och ett bättre membran/impregnering så ska det väl inte vara sämre än ngt annat?
Schhh.. Jag har redan beställt så håll inte på med sånt där snack nu ;)

snackade med david lesh (grundare?) på FB och han sa att med fedex express så tar det cirka 5 dagar världen runt men sen har du ju krånglet runt tull och så vidare som det kan fastna i. (talar av egna erfarenheter dock ej från FD)

Köp inte First drop dom har sämsta kvaliten på kläderna man kan tänka sig. sömmarna går upp efter första åket:(

jag köpte från first drop i år och för mig blev det 300 med frakt och tullavgifter:)

OssKaaR sa:
någon som köpt från FD? vad blir frakten + ev tullavgift?
Jag hade tänkt att beställ lite saker från FD. Kollade lite vad tullen och så skulle bli och det värkade som om det inte var någon tull om man beställde under ca. 1500. Gå in på tullverkets hemsida och leta.
Sen när det gäller frakten så kan du gå in på FD hemsida och lägga allt du vill köpa i varukorgen, och sedan gå vidare och välja sverige som land, då ser du vad frakten blir. Den var sjukt hög... högre än de saker som jag hade tänkt beställa (två hoodies, keps och typ två tall-tees).. det kändes ganska ovärt då ändå fast dollarn är så låg.

Tillbaka
Topp