nästa mode?

nästa mode?
Miss_Bula sa:
ALXX sa:
skidbrallor som sitter ungefär som cheap monday tror jag. om man kollar extramaterialet o state of mind finns de en sjukt cool kille som kör så, ascoolt.
Det fula med detta är ju att du inte får byxorna över pjäxorna/bootsen & det är fuuuult.
Kanske ska man ha utsvängda byxor, som våra förfäder hippiesarna, neeee, I'm going for the baggystyle.
gangsta/hippie, whatever.. --> DOPEMAN! jag tror ju inte "cheap monday" modet kmr till skidåkningen , då fåre bli nya pjäxor o shit oxå?:S om du inte har typ pjäxor i nån flashig färg, typ rosa?

nästa mode?
HitMe sa:
blizzy sa:
Att man har baggybyxor som snowboard är ju inte bara utseendemässigt utan även funktion också, skönt att inte ha tight så man kan röra sig etc..
Ha, det var kul skrivet. Jag undrar, är det därför som man inom gymnastik och andra sporter där rörlighet är extremet viktigt har så väldigt mycket baggykläder?

HitMe
yeah! gött o komma i parken med tighta sportkläder asså! fett najs!

nästa mode?
Niklas Karlström visade alla den nya stilen på Stadium WinterJam 2006. Det ska vara conversepjäxor, cheapmonday jeans, en "The Ramones" t-shirt. och en kort skinjacka av något slag. Sen en stor rosa bollhjälm! brillor är eget val.

nästa mode?
stoffe_h

nu bevisar du ju det hitme skrev.. i alla sporter där rörlighet är viktigt används tighta kläder kläder. att brädfjantar använder det är alltså rent mode.

nästa mode?
Appelsved sa:
stoffe_h

nu bevisar du ju det hitme skrev.. i alla sporter där rörlighet är viktigt används tighta kläder kläder. att brädfjantar använder det är alltså rent mode.
men vadå, det är ju så mycket skänare med baggy än med tight ju.. finns nog ganska många argument som talar för baggy.. bla att det är mycket snyggare i luften & på foton?

nästa mode?
gizmokvack sa:
Stenman sa:
Jally sa:
du har rätt, punken kom till snowboard förra året och snowboardmodet är ju en bit före så de kommer nog snart till skidåkarna åxå
punken kom till snowboard? såhär är det, punk är en en sak, och snowboard är en helt annan. blanda aldrig snowobard med punk igen.
kolla på extramaterialet på 'state of mind', där haru en kille som blandar punk&snowboard friskt(= kul att det är nån som sticker ut från den ÖVERDRIVNA ghetto gangsta skiten som råder i snowboard världen. ski-jibberstar ju efter lite med gangsta grejen men snowboard killarna har spårat ut.. det finns en gräns!
Nu fattar inte jag vad ni snackar om =S de finns typ mer punksnowboardåkare än "ghetto"snowboardåkare. å dom som överdriver med "ghetto"stilen inom snowboard är två som är sponsrad av forum. en av dom heter stevie bell och är svart å han passar i den stilen.
Säg inte saker innan ni vet ett skit om de

nästa mode?
någon här inne som verkligen tror på en avsevärd förändring på skid/snowboardmodet de närmsta åren?

baggylooken och den mer praktiska typ haglöfsstilen lär ju synas sida vid sida länge till...

nästa mode?
DirtyTrix sa:
baggylooken och den mer praktiska typ haglöfsstilen
men va fan det finns ju baggy kläder med senaste och värsta typen av gore tex, tejpade sömmar och en jävla massa funktioner likt dom som sitte i "den mer praktiska haglöfs gayen" om man vill ha funktionella kläder och ska lägga 5 lax på en jacka kan den ju lika gärna vara snygg ;-)

peace!

ps, nej du har nog rätt, det kommer nog inte ändras så mkt, däremot tror jag att funktionerna kommer att tas ytterligare ett snäpp, mao nya grymma lösningar och bättre material..

nästa mode?
gizmokvack sa:
Appelsved sa:
stoffe_h

men vadå, det är ju så mycket skänare med baggy än med tight ju.. finns nog ganska många argument som talar för baggy.. bla att det är mycket snyggare i luften & på foton?
desse sporter du pratar om där rörlighet är viktig som tex gymnastik så använder dom kläder i syntetmaterial som stretchar när man rör på sig.. var bland de sämsta jag hört att jämföra tajta skid kläder med kläder som används i sporter där rörlighet är viktig...

nästa mode?
CustomX sa:
DirtyTrix sa:
baggylooken och den mer praktiska typ haglöfsstilen
men va fan det finns ju baggy kläder med senaste och värsta typen av gore tex, tejpade sömmar och en jävla massa funktioner likt dom som sitte i "den mer praktiska haglöfs gayen" om man vill ha funktionella kläder och ska lägga 5 lax på en jacka kan den ju lika gärna vara snygg ;-)

peace!

ps, nej du har nog rätt, det kommer nog inte ändras så mkt, däremot tror jag att funktionerna kommer att tas ytterligare ett snäpp, mao nya grymma lösningar och bättre material..
mkt sant, materialen kommer absolut utvecklas till de bättre men knappast förändra modet=)

nästa mode?
kommer nån galet grym skidåkare som är lite annorlunda ex. ali boulala på skate hur jävla många sånna skejtare inns det inte nu.
tror det blir samma sak med skidor kanske niklas karlstöm födde något med cm jeans å skinjacka ;D

nästa mode?
Jally sa:
gizmokvack sa:
Stenman sa:
punken kom till snowboard? såhär är det, punk är en en sak, och snowboard är en helt annan. blanda aldrig snowobard med punk igen.
kolla på extramaterialet på 'state of mind', där haru en kille som blandar punk&snowboard friskt(= kul att det är nån som sticker ut från den ÖVERDRIVNA ghetto gangsta skiten som råder i snowboard världen. ski-jibberstar ju efter lite med gangsta grejen men snowboard killarna har spårat ut.. det finns en gräns!
Nu fattar inte jag vad ni snackar om =S de finns typ mer punksnowboardåkare än "ghetto"snowboardåkare. å dom som överdriver med "ghetto"stilen inom snowboard är två som är sponsrad av forum. en av dom heter stevie bell och är svart å han passar i den stilen.
Säg inte saker innan ni vet ett skit om de
tjena mannen, snyggt sagt !
jag vet fan inte ens vad jag ska skriva, det där var det dummaste skiten jag någonsin hört. tack för skrattet

"Säg inte saker innan ni vet ett skit om de"

Senast ändrad:
nästa mode?
jag tror på gymnastikdräkt från milano med lite prålig strass och trikåer, även för killar. ingen jacka ;D
vill ni se mer, kolla mina bilder ^^

nästa mode?
nästa mode?
golfarn89 sa:
jag tror estet/emo/goth style kommer så hårt =) haha mm tänkt nån emo persson i backen med svarta kläder och sminkad å shit ahahahaha
såg typ en sån i kläppen för några veckor sen :D lite jeans aktig grön jacka o svarta jeans ochsvart slickat hår för ena ögat sen åkte han å "Posa"(for runt) på backen :S såg sjukt ut :P

nästa mode?
Appelsved sa:
stoffe_h

ja, jag fattar att det är mer rörlighet i tighta kläder men det är inte så skönt o snyggt när man åker i backen (nu menar jag typ sånna kläder som macho-cyklare har)

nästa mode?
modet får gå åt vilket håll det vill för mig bara det fortfarande fyller funktionen som kläderna ska göra ;> ja menar om man åker skidor så ska man ju klä sig för det.

Modet ska anpassa sig efter skidåkningen, inte skidåkningen efter modet som det håller på att bli nu! :)

vad jag menar är att man inte t.ex. åker i vardagsklädsel etc. bara för att det ser snyggt ut och man fryser arselet av sig eller så. Men det är ju upp till en.

Personligen tror jag som några av er att det kommer dra åt J.O hållet :) han gör cleana grejjer ;p (synd att jag inte gillar JL)

nästa mode?
jag tror lätt att nästa mode kommer att vara sidenmorgonrock elr varför inte hel naket. det kanske blir lite kallt men då kan man kanske sätta över en strumpa elr liknande över stoltheten.

nästa mode?
jeppenator sa:
de kommer bli slappare.. större kläder.. mera T-.shirts... tunnare jackor luftigare hjälmar.. man kommer köra bekvämt.. men endå snyggt.. gogglesen kommer bli stora som fan så man kan ha dom så dom täcker halva nyllet.. skrik färgerna kommer tillbaka.. äver brunt å beige..
låter som jag i ett nötskal xD!

nästa mode?
jag tror att "ju tajtare desto bättre" kommer bli inne..

ganska fult men Niclas Karlström va najs i sin skinpaj på winter Jam..

sen låter sidenmorgonrock ganska najs lie amerikansk-insirerat me PlayBoy-Heffner som profil nr1

nästa mode?
fastän punkstilen med nitarna kommer i mode tänker jag knappast andvända sånt.. ja tycker modet nu inte skulle behövas ändra men det blir spännande och se hur den förendras.

nästa mode?
Orka bry sig om mode, ja har alltid såna kläder som e bekväma o jag själv tycker att ser bra ut. De vore jävligt slött om alla bara skulle följa skidmodet.

nästa mode?
golfarn89 sa:
jag tror estet/emo/goth style kommer så hårt =) haha mm tänkt nån emo persson i backen med svarta kläder och sminkad å shit ahahahaha
såg en sån igår.. hade typ brungröna kläder och var helt svart runt ögonen.. blev lite rädd!
tror det kommer blir mer uppklätt som nämns tidigare..

nästa mode?
1flower sa:
desse sporter du pratar om där rörlighet är viktig som tex gymnastik så använder dom kläder i syntetmaterial som stretchar när man rör på sig.. var bland de sämsta jag hört att jämföra tajta skid kläder med kläder som används i sporter där rörlighet är viktig...
Du har kanske inte hört talas om att i princip alla hittech membrantyger numer finns i stretch?

Ni kan bagga er hit och bagga er dit och komma med vilka argument ni vill om att det både är skönt, bra för rörligheten och snyggt i luften. Men när modet svänger lite kommer ni med få undantag istället tycka att tight är bäst. Inte för att det råkar vara modernt utan för att det är skönt, bra för rörligheten och snyggt i luften.

Men i verkligheten är det ju så att den som någonsin tagit på sig baggykläder med lätt nedhasade byxor och sådant har för omvärlden redan bevisat att han/hon är hopplöst fången i modenyckernas värld. Ni är redan för alltid fångna i vad trendsätttarna bestämmer ni skall ha på er. Alla andra argument är bara er egen illusion.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Modekungen

nästa mode?
ja tror att de kommer komma mycket overoler elle hur ma stavar för de e ju så jävla nytt....:)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp