nästa säsongs fluga

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 117581
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 117581

Guest
nästa säsongs fluga
av ren nyfikenhet så tänkte jag vilken blir nästa års fluga att ha i backen.

detta året kändes ju som att det var väldigt många som körde Tom wallisch Full Tilt pjäxorna och sjukt långs hoods (var en i min hemma backe som hade en 120 cm hood).

så till frågan;

vilken sak/plagg/produkt tror ni kommer vara nästa års måste ha grej i backen?

nästa säsongs fluga
jag hoppas på att folk tänker lite mer 2004 nästa år. majabandanan, bruna baggy byxor, slalompjäxor, långa stavar och gogglarna utanför hjälmen.

nästa säsongs fluga
För friåkaren är det fortfarande skägg som gäller.
Jibbkidsen har ju snart gått igenom samtliga stilmissar... Men mittbena och utsvängda jeans ligger väl nära till. Annars känns niqab som det nya "gangsta"?
Gogglesen uppochner blir definitivt nästa stora grej - lika oskönt som att ha bandet innanför hjälmen...

nästa säsongs fluga
Vattendroppe sa:
Nojlas sa:
Hur löser man det om man har en skäggväxt som är approximativt 0? Eller landar toppturare i en annan kategori än friåkare?
Bland turfolket tror jag stenhårt på att alla kommer lämna fullängdslycra-byxorna till fördel för trekvartsbyxor. Luftkärnorna kommer att bytas ut mot heliumkärnor för bästa flyt och minimal vikt ;)

I övrigt kommer folk helt att glömma skidåkningen till fördel för dualboards. Varför åka rakt fram på två plankor när man kan åka på tvären på två matbrickor?!

nästa säsongs fluga
Nu blev man ju tokigt sugen på att köpa ett par "Dualboard", montera ett par alpinbindningar (självklart med 30+ i DIN) och ha ett par feting snowblades för puderdagarna! :)

För småbarnen i lekparken så tror jag stenhårt att nästa stora grej blir dubbla skidglasögon, ett extra par som hänger runt halsen, sitter på bakhuvudet eller över ena örat. Hett som fan!

nästa säsongs fluga
Jarle sa:
Vattendroppe sa:
Nojlas sa:
Hur löser man det om man har en skäggväxt som är approximativt 0? Eller landar toppturare i en annan kategori än friåkare?
Bland turfolket tror jag stenhårt på att alla kommer lämna fullängdslycra-byxorna till fördel för trekvartsbyxor. Luftkärnorna kommer att bytas ut mot heliumkärnor för bästa flyt och minimal vikt ;)

I övrigt kommer folk helt att glömma skidåkningen till fördel för dualboards. Varför åka rakt fram på två plankor när man kan åka på tvären på två matbrickor?!
Sinnesjukt kul det där såg ut. Måste skaffa sånna bara for the lols.

nästa säsongs fluga
Jarle sa:
Vattendroppe sa:
Nojlas sa:

Äntligen bootsskydd för oss brädåkare

nästa säsongs fluga
Andreas80 sa:
Jarle sa:
Vattendroppe sa:

Äntligen bootsskydd för oss brädåkare
Tillverkas det hudar för dom där också tro?

nästa säsongs fluga
Försäljningen av juniorhjälmar kommer öka markant. Tror att den så populära sotarmössetränden kommer föras över till hjälmstadiet, där man sätter en alldeles för liten hjälm lite på sniskan på huvudet.
50333_41846481555_3007639_n.jpg

nästa säsongs fluga
SverigeTomten sa:
Jarle sa:
Vattendroppe sa:

Sinnesjukt kul det där såg ut. Måste skaffa sånna bara for the lols.
And you never stop amaze me...

nästa säsongs fluga
Tror mycket på jeans och flanellskjortor. Lite vardagligt. Om inte T-Wall, Henke eller B-Dog drar till med något sjukt.
Mer snowboardstil till skidåkningen kan bli 2011/2012 -trenden!

Senast ändrad:
nästa säsongs fluga
Tror tyvärr liksom ovanstående talare att skidåkarna kommer ta efter snowboardåkarna, de kommer glida runt i thigtpants och flaneller.

Snödjup

Tillbaka
Topp