Neff blir som Sweet?

Kiliam

Ny medlem
Neff blir som Sweet?
Hej, jag har markt en okad anvandning av neff i mina hemtrakter.. och har finns forutom jag ingen som ar intresserad av skid/snowboardakning.. och som de flesta av skate:arna runt om i sverige vet blev det ju en extrem overanvandning av sweet bland framforallt "fjortisarna" och sen dess har det blivit lite av en "tabu" att anvanda sweettrojor och klader dar man tydligt ser market (i alla fall pa stapelbaddsparken och andra stallen i malmotrakterna). jag som personligen tycker att neff gjor asfeta saker tycker det ar synd om det hander samma sak med neff som med sweet. sa kan inte ni andra som har markt samma sak eller kanner med mig ta tag i detta sa att vi raddar neff fran detta ode!?

Ni som nu kommer att saga att jag ar 10 och inte hor hemma pa detta forumet bla bla bla. jag ar 16 och sager bara min asikt...

jag skriver ocksa pa min kompis dator och han bor i vietnam sa jag har inte de tre nyckelbokstaverna i det svenska spraket:)

//MKG

Neff blir som Sweet?
Tråkigt för själen i märket men bra för affärerna. Att flera köper kläderna som inte är intresserade av kulturen gör ju att de ökar sin försäljning och tjänar mera pengar.

Så då får man ju fråga sig är det värt att sälja ut ett märke till en större kundgrupp för att tjäna mera pengar?.. så som tex sweet har gjort. Eller bör de satsa på att behålla Kärnan i actionsporter och på så vis sälja mindre prylar för att få högre street cred?.. svårt val, antar att vi får se hur det blir i fratmiden!

Neff blir som Sweet?
jeppenator sa:
Tråkigt för själen i märket men bra för affärerna. Att flera köper kläderna som inte är intresserade av kulturen gör ju att de ökar sin försäljning och tjänar mera pengar.

Så då får man ju fråga sig är det värt att sälja ut ett märke till en större kundgrupp för att tjäna mera pengar?.. så som tex sweet har gjort. Eller bör de satsa på att behålla Kärnan i actionsporter och på så vis sälja mindre prylar för att få högre street cred?.. svårt val, antar att vi får se hur det blir i fratmiden!
Visst det ar ju kul att det gar bra for ett marke som man tycker om och sa men om det skulle bli en "mainstream/fjortisstampel" pa neff sa ar det ju ocksa en risk att folk tror att man sjalv ar mainstream och man har neff pa sig. och om folk som inte har en aning om vad neff ar ser det bland en massa fjortisar sa kommer de ocksa forknippa market med fjortisar om du hanger med?

Jag ser haldre att "sjalen" bestar och att vardigheten i det marke som jag tycker om bestar.

Neff blir som Sweet?
Men ägarna av märket är säkert sugna på att tjäna så mycket pengar som möjligt. Dock är det tråkigt om ett märke ska få en sådan stämpel över sig.

Neff blir som Sweet?
Blir ju så med de flesta märkena, kommer ihåg att jag var med i "reclaim WE"-gruppen på Playahead en gång i tiden :) rätt svårt att göra något åt dock, företaget vill väl sälja.

Neff blir som Sweet?
pege sa:
En anledning till varför jag inte använder sweet..
En anLedning till varför jag har skrapat bort loggan på alla mina sweetkläder! Och i längden blir det sämre skulle jag säga för om de får ett uppsving av fjortisar så ökar försäljningen men sen när de slutar använda märket så vill ingen köpa sakerna längre!

Neff blir som Sweet?
Ni känns som en bunt hipsters.
Om ni inte vill associera er sjva med moppegänget nere på lokala macken så finns det andra kläder.

Neff har väl fö. alltid varit såhär? (iaf bra länge)

Neff blir som Sweet?
Hogizz sa:
Om ni inte vill associera er sjva med moppegänget nere på lokala macken så finns det andra kläder.

KALLA.ALDRIG.MIG.EN.HIPSTER. grejjen är ju att neff gör så jävla cleana saker och jag blir irriterad på dessa jävla fjortisar som tror så mycket om dem själva!

Moppegänget har inte 4-6XL;)

Neff blir som Sweet?
Hogizz sa:

Håller med på det där sista. Tycker inte det har varit speciellt najs någonsin..

Neff blir som Sweet?
Ja det här med kläder av rätt märke är viktigt.
Det ska vara inne, så att man av polarna ses som en ball snubbe. Samtidigt ska det inte vara för mainstream, för då är man en nån sorts wannabe-mupp.

Nu tror ni kanske att det är ett tonårsfenomen, men icke. Om 10-20 år sitter ni på en tråkig parmiddag med andra män (förutsatt att ni är pojkar) och diskuterar maltwhisky, skjortmärken, ärmlängd på kavajer samt huruvida skosnören skall vara vaxade eller icke vaxade.

Hursomhelst, vad jag ville komma till är...
hä 'e bar å åk!

Neff blir som Sweet?
Men vad ska man göra åt saken då? Kan ju inte direkt neka folk att köpa märket i butikerna bara för att dom är fjortisar?

Neff blir som Sweet?
Nu är det ju inte så att Sweet väljer hur lite kläder dom vill sälja, utan dom tillverkar ju självklart så mycket som butikerna beställer. Vore helt galet att försöka kontrolera vilka som köper märket etc..

Neff blir som Sweet?
Vare sig det gäller klädmärken, båtmärken, kameramärken osv, så kommer målet för dessa företag (oavsett målgrupp och företagets image) alltid att vara att tjäna pengar.

Att mindre grupper som fjortisar använder Neffs/Sweets kläder påverkar inte företaget negativt, tvärtemot, det bidrar ju bara till att fler använder kläderna och att andra grupper i samhället får upp ögonen för märket. Detta som i sin tur förhoppningsvis leder till att fler köper tjänster/produkter från företaget = vilket företaget gillar BIG TIME

Som Nojlas sa, detta kommer ändå att följa er livet ut, så köp kläderna om ni gillar märket ffs:)

Neff blir som Sweet?
jag är fett mainstream då.
nejmen här i eskilstuna ser man aldrig någon med varken sweet eller neff :o

Senast ändrad:
Neff blir som Sweet?
Du ska se att det ordnar sig när du kommer ut på din första säsong ;) Där skiter folk i va du har på dig (vart fall de som har förstått vad skid-/snowboardåkning handlar om, dvs att ha kul). Sen när du kommer hem och ser ut som en hippie kommer folk att börja gnälla igen..

Jag själv har haft roliga identitetskriser när det gäller kläder, nu lever jag på garderobsrester...

It's not about appearance, it's about performance!

Neff blir som Sweet?
Skate och snowboardmärken har sin popularitet i vågor. Förr så var det Sweet som du nämde som blev "hipp" och allt fler väljer liknande märken (och Neff är ju bland de främst växande just nu). Men Neff och liksom andra snowboardföretag är smarta och vill sälja mer än just till snowboardåkare så de brer ut sig till att så kallade "wannabees" eller folk som helt enkelt diggar stilen. Lite trist för snowboardåkarna då jag tycker att varje snowboardåkare vill hitta sin egen personliga stil och ser ogärna att exempelvis en skridskoakrobat bär på samma kläder. Dock så är det bra för dessa snowboardföretag och det ger mer pengar till dem att växa ännu mer och till sist kunna göra railjams. Som forum fuck it! rail jam, vilket var lysande.

Neff blir som Sweet?
PeeGee sa:
Du ska se att det ordnar sig när du kommer ut på din första säsong ;) Där skiter folk i va du har på dig (vart fall de som har förstått vad skid-/snowboardåkning handlar om, dvs att ha kul)
nejnejnej - kläder är alltid en viktig grupp-tillhöriget/identifierings-hjälp... helt oviktigt vem som kan slänga vad utan man pratar med de folk som har rätt kläder och dizzar de andra och kallar dem turister... om nagon tränger sig före i liftkön och har rätt kläder och ser allmänt bräd/freeski-stekig ut da är det helt ok... om en north-face turist glider före da är det bara lata vredet hagla och ta hand om problemet vid nästa tranga transportsträcka...

Neff blir som Sweet?
man köper ju kläder man tycker är snygga.. jag bär på både sweet och neff men har inte en aning om vad det är för märke mer än att sweet är skate? sweet gör riktigt snygga kläder medans neff gör snygga kepsar (enligt mig) så just därför bär jag på dom kläderna ;)

Snödjup

Tillbaka
Topp