Nej till Euron...

• Trådstartare Trådstartare JCash
  • Start datum Start datum
Nej till Euron...
Det jag menar är att om ca 80% är dummare än medelsmarthet så hamnar mediansmartheten långt under medelsmartheten

Nej till Euron...
Grabbar för helvete! Politik kan ni väl ta någon annanstans??? här är vi väl alla vänner oavsett politiska/religiösa åsikter????? Leve freeriders

Nej till Euron...
C.K.L, kan du dela med dig en referens till fakta som direkt kopplar det økade antalet konkurser i Europa med inførandet av euron?

/Preb

Nej till Euron...
Ang. EMU på freeride:
Ibland är det väl roligare att diskutera saker som det hettar till lite om? Brukar inte bli så livlig debatt om någon frågar "Rossignol Scratch FS eller Salomon 1080".

Sedan Preb så konstaterar jag bara att det är ett ganska konstigt "sammanträffande" att det året man inför euron så ökar antalet företagskonkurser i Tyskland med 37%.

Nu har jag tyckt så mycket sen i söndags att jag tänker vara tyst till jul. Då ska jag ställa frågan: mest otroliga med Kalle Ankas jul? Det faktum att man fortfarande börjar titta på skiten för att snart inser att det fortfarande e samma sak som förra året eller att Arne Weise fortfarande lever? I´d say att någon kan sjunga "Ariappapapapapppadia" tre gånger i rad utan att staka sig. Fast allt det där sker ju förstås på "Disneys speciella Kalle Ankas jul forum".

Over and out.

Nej till Euron...
En kärring på vischan som tror att hon bekostar mina alpresor för att vi går med i EMU - där har vi en typisk nejsägare i mina ögon. Då har man inte fattat mycket.

Hoppas nejsägarna sätter segersupen i halsen nu när räntorna går i taket. Tur att man är skuldfri.

Nej till Euron...
C.K.L,

undrar om inte "sammanträffandet" med en djup lågkonjunktur till följd av en stor börsnedgång har mer med saken att göra?

Håller för övrigt med om att denna diskussion kanske skulle lämpa sig bättre på annat håll, dock riktigt skoj att se så många intressanta inlägg och synpunkter samt engagemang från människor med samma stora intresse som jag, skidåkning!

/Preb

Nej till Euron...
Så har det då bevisats det som jag har gissat på länge, ca 60% av detta lands befolkning är idioter, dom röstade nej till euron och fråntar oss andra, psykiskt stabila, chansen att få leva som fullvärdiga europeèr. Nu har befolkningen tillåtits välja och lantlollorna segrade! (Lantlolla = skogsdel av befolkningen som med tom blick pratar med enstaviga ord som "Öh", "Hä" och "Å", går klädda i V- jeans, täljer barkbåtar med AMS bidrag, har bringan nersmetad med snusdrägel, och som indelar året i två årstider, före och efter älgjakten).

Inom kort, när vår industri nu flyttar utomlands,
kommer troligen våra största exportprodukter att bestå av moraklockor, dalahästar, surströmming, virkade spetsar samt flätat hästtagel till den numera Polska sängtillverkningen. Enda exportmarknaden finns nu i Norge och på Cuba. Om vi småföretagare i Sverige nu skickar en faktura för sålda varor
till kunder i Europa så kommer den med största sannolikhet att hamna i papperskorgen tillsammans med Nigeriabrev och andra bluffakturor. Största dragplåstret på Tekniska museet blir Ikeas sexkantsnyckel, den kommer att beundras av nejsägarna från orter som Utvärtes Bruk och Rakvattnet och som har tvingats åka med minst fem olika järnvägsbolag, förskingrade från SJ,
innan dom tog sig ner till Stockholms tomma gator. Flottan kommer att ånyo tvingas sjösätta Vasa för nya provseglingar så vi kan försvara kronan från utländska attacker.

Dom säkraste jobben kommer att finnas inom utsugarverksamheter som kommunstyrelser, Vattenfall, inhe(ä)mska försäkringsbolag som livnär sig på spekulationer i kronkursen, kronofogdemyndigheten och skattemyndigheten, nya arbetstillfällen kommer att skapas på det nyinrättade utvandrarverket.

Jag som är medicinskt lite krasslig kommer nu knappast att hinna uppleva en enda dag som fullvärdig europé, detta har knutpatrioterna berövat mig och min familj. Mardrömmen är att mina barnbarn skall bli tvungna att försörja mig med att putsa skor åt rika finnar, att deras skolgång nu kommer att styras av någon religiös sekt.

För att komma in på landets enda högre utbildning: jordbrukshögskolan, krävs att dom vinner ett SM i plöjning. Motorsportintresset för ungdomarna kommer att täckas av landsomfattande serier för Epa traktorer, arrangerade av
Centerpartiet. Värst av allt, norska kommer att införas i skolorna som första val av utländskt språk! Åt helvete med den del av befolkningen som har fler än tre siffror i riktnumret, dom borde inte ha fått rösta!

Jag tror att det var tydligt nog!

Nej till Euron...
"Åt helvete med den del av befolkningen som har fler än tre siffror i riktnumret, dom borde inte ha fått rösta! "

jag må ha fler än tre siffror i mitt riktnummer, men jag har även fler än tre hjärnceller... Jag förstår vad du menar, jag förstår även att du överdriver en anning om man utrycker sig milt. Vi säger att en kille som heter Börje röstade Nej... borde alla som heter Börje förlora sin rösträtt då ?

Nä, sluta gnäll och acceptera att mer än 50% av de som röstade inte ville införa Euron. Jag Röstade Ja, men jag får anpassa mig efter majoriteten precis som du och alla andra.

Nej till Euron...
Tyvärr verkar det som många som röstat nej fortfarande tror att det var EMU vi röstat om... och inte fattat att det handlar om valutaunionen... sorgligt!

Kan bara hålla med, Sverige är på tillbakagång nu!

Nej till Euron...
va faan? fler än tre? kan man ha det? jaja. de e skitbra med nej! alla jävlar som t.ex göran persson kan nu ta ut tungan ur röven på alla i bryssel! bryssel e som brysselkål... förjävligt!

Nej till Euron...
###########################################

NU BLIR JAG RIKTIGT LESS!!

Ni försöker övertala varandra om vem som har dom vettigaste åsikterna osv... Dvs, era åsikter är bäst.

jag skulle nu vilja be dom utav er som kallat lantisar, bönder, etc. för idioter dra åt helvete.

är man så iq-befriad att man inte fattar att man skulle överleva utan landets bönder så är man fan riktigt dum i huvudet. Det är bönderna som har laggt, och lägger grunden till Sverige. Kom inte och säg något annat, tex att ni kan odla era potatisar själva, för det kan ni inte.

Slår vad om att ni inte ens vet hur man pissar i det fria.

Så asfaltskäkare, ge upp och inse att ni inte har envälde över sverige bara för att ni är fängslade i nån taskig lägenhet som luktar mer avgaser än vad det gör utomhus.

Vet int evad kjag skrev på slutet riktigt, men jag börjar på less på sthlmare.

Föresten så är jag inte bonde själv... <- tro mej?

Tillbaka
Topp