Nelson, BC 15/16 (Kanada)

franshugo

Medlem
Skall göra en säsong i Nelson, BC, denna vinter. Kommer anlända i oktober/november och stanna i 6-7månader och har planerat diverse roadtrips osv. till andra ställen runtikring också. Tänkte kolla om nån annan ska ha vägarna förbi eller om nån bott där tidigare och har tips å trix för häng, repor, boende, jobb osv :)

Senast ändrad:
Ilovenelson.com Kijiji.ca
Där har du dina största chanser annars klassiker är motell. Det är väldigt svårt att hitta boende här speciellt innan du är på plats. men hör ja ngt så hör jag av mig

Gytt! Är i Vancouver å letar bil nu. Drar nog innåt Nelson om nån vecka. Har inte fixat boende eller jobb men ska börja kolla på det nu :)

Tja, jag är på jakt efter någon att åka och tura med från den 19e och en vecka frammåt.

Jag och en kompis kommer att röra oss i trakterna kring Revelstoke, Kicking Horse eventuellt Fernie och Whitewater med husbil i Januari. Min kompis måste åka hem den 19/1 men jag överväger att förlänga åtminstone en vecka om
jag hittar någon att åka med.
Jag åker bräda och toppturar med splitboard. Brukar inte ha några problem att haka på skidåkare varken upp eller ner :)

Erik

egsundkvist sa:
Tja, jag är på jakt efter någon att åka och tura med från den 19e och en vecka frammåt.

Jag och en kompis kommer att röra oss i trakterna kring Revelstoke, Kicking Horse eventuellt Fernie och Whitewater med husbil i Januari. Min kompis måste åka hem den 19/1 men jag överväger att förlänga åtminstone en vecka om
Jag åker bräda och toppturar med splitboard. Brukar inte ha några problem att haka på skidåkare varken upp eller ner :)

Erik
Jag och Corin kommer vara i Nelson då, och åka i whitewater och kootenays troligtvis :) du får absolut haka på!

ella_swan94 sa:
egsundkvist sa:

Erik
Jag och Corin kommer vara i Nelson då, och åka i whitewater och kootenays troligtvis :) du får absolut haka på!
Sweet! Vi har inte riktigt bestämt våran rutt ännu så jag vet inte riktigt när vi landar i Nelson.

Men släng iväg ett mail till egsundkvist@hotmail.com när ni är på plats eller om ni ser en husbil som det står Canada Dream på så får ni komma in på en öl.

Hej!!

Jag kommer anlända i Nelson nu på måndag och kommer behöva söka boende snarast då!! Söker gärna kontakter eller någon att dela boende med till mitten av mars!

Vilka är där? :) :)

CHEERS,

Johanna :)

Hej!
Jag bor också här! Tror jag redan träffat de flesta av er:) Jag är hon som jobbar uppe i backen!
Vi borde styra upp en svensk ölkväll eller nåt!

Mariapettersson sa:
Hej!
Jag bor också här! Tror jag redan träffat de flesta av er:) Jag är hon som jobbar uppe i backen!
Är det du som har en blå-gul buff vid glory-liften månne :)

Dricker gärna en öl eller två, åker dock iväg på en 10 dagars roadtrip på lördag men innan dess eller efter jag e tillbaka så e jag på!

franshugo sa:
Mariapettersson sa:
Hej!
Är det du som har en blå-gul buff vid glory-liften månne :)

Dricker gärna en öl eller två, åker dock iväg på en 10 dagars roadtrip på lördag men innan dess eller efter jag e tillbaka så e jag på!
Haha ja det är jag det!:)

Tillbaka
Topp