New Era?

• Trådstartare Trådstartare aeriksson
  • Start datum Start datum
A

aeriksson

Guest
New Era?
Halloj,Någon som vet nån butik på nätet i sverige som säljer New Era kepsar? :)

Förutom Junkyard.se & Gulanstore.se

New Era?
Tackar :) Men Hatland är ju inte ifrån sverige,Men har sett att det är jävligt billigt där och dem har ett fläskigt stort sortiment :)

New Era?
det kostar typ 100kr i frakt bara och det blir fortfarande biligare änn att köpa från en svensk hemsida för där kostar dom typp 450kr och i usa 250k + 100kr i frakt 350kr..

New Era?
men niklas man kan få 25% tullavgift/moms eller vafan det är på de.. och då är man uppe i nästan samma pengar.

New Era?
Köpte min new era keps i götet på Concrete Store / one off.
kostade bara 250 spänn :P venne om det va rea eller nått men :D

New Era?
asså varför inte köpa på hatland? skit samma om det e från sverige en keps med frakt kostar runt 350 kr beroende på modell....
sen e det snabb leverans..
å ingen jag vet har åkt på tull...
danne-e om man ändå är uppe i samma avgift kan man ju köpa på hatland.. finns mycket fetare där

New Era?
Jag tror det är tull- + momsfritt om man det man köper är värt mindre än 500kr. Är inte helt säker på summan men tror det var nåt sånt...

New Era?
analkrut sa:
asså varför inte köpa på hatland? skit samma om det e från sverige en keps med frakt kostar runt 350 kr beroende på modell....
sen e det snabb leverans..
å ingen jag vet har åkt på tull...
danne-e om man ändå är uppe i samma avgift kan man ju köpa på hatland.. finns mycket fetare där
True true..

New Era?
Självklart kan man lika gärna beställa därifrån då men jag tänkte att köper du fel model eller om det är fel på den vid leverans har du troligtvis inte så lätt att reklamera den eller byta. Om det då är samma summa på att beställa och köpa den i butik här hemma så har man ju en rad fördelar om man inte skulle vara nöjd!

New Era?
alltså, fördelen med att handla i affär är ju att man kan testa modellen, kan ju vara så att man ser ut som ett grottmongo i kepsen? om man nu bryr sig hur det ser ut, vilket jag gör iaf. Och betala 50-100 kr mer då allt blir lättare om nått är fel spelar väl ingen roll?

New Era?
Cougah sa:
alltså, fördelen med att handla i affär är ju att man kan testa modellen, kan ju vara så att man ser ut som ett grottmongo i kepsen? om man nu bryr sig hur det ser ut, vilket jag gör iaf. Och betala 50-100 kr mer då allt blir lättare om nått är fel spelar väl ingen roll?
Jooo det är sant! vissa new era kepsar passar inte lls.... så om man har köppt en från t.ex hatland så är det lite problem :/

New Era?
asså alla new era kepsar e i samma model. (vad jag vet i allfall).
det ända knepiga är ju storleken om det inte finns nån storleks guide på sidan...

New Era?
jo alla e typ lika men det brukar stå storleken först och brevid hur många cm den e.
annars kan man gå in på gulan och kolla. där står det hur många cm varje storlek e

New Era?
Ebay.com har bra mycket New Era-kepsar till mycket bra priser. Dessutom är det tull och momsfritt om du handlar under $60 från USA. Handlar man mer kan man i en del fall deala med säljaren så att han sätter prislappen på $59 eller liknande för att slippa tull/moms. Självklart betalar man ändå fullpris :-)

Ett tips är att gå till någon lokal affär som säljer New Era och prova ut en storlek (t.ex. 7 1/4), och sedan söka på den storleken på Ebay. Så länge säljaren har bra feedback ska det inte vara några problem alls. Vissa säljare skickar inte till Europa, men det står alltid till vilka platser de skickar prylarna.

Tillbaka
Topp