Newschool / Oldschool

Pooi

Ny medlem
Newschool / Oldschool
Asså va e oldschool och va e newscool... skillnaden. Jag har nämligen aldrig hört talat om oldschool undrar om det finns????

Newschool / Oldschool
Det som var inne igår kallas old-school idag och det som är new-school idag är old-school imorn om du fattar vad jag menar.

Newschool / Oldschool
freestyle Old School är väl puckelpist och aerials, dom flyger i skitkickiga hopp utan stavar och gör typ backflip 360 to double backflip 360 to backflip360 to backflip (FULL DOUBLE FULL BACK) tror jag det heter på oldschoolspråk.....
FS NewSchool är typ big air, qp, halfpipe och sånt.
och jibbing då

old school är det som dom kör i OS så du vet.

Newschool / Oldschool
Finnns det några mer old school trik som är lätta att lära sig förutom Spread eagle, Daffy, Twist, & Helikoptern?

//Oskar

Newschool / Oldschool
Om du vill studera Old School i verkliga livet föreslår jag en resa ner till alperna omkring nyår. Det lär finnas en plats som går under smeknamnet Troppan där alla kända aktiviteter i Old School utföres. Allt från puttrig afterski i moonboots till vårdslös KHE framåt småtimmarna.

För att bli insläppt bör du se över din utrustning, skidlängd på minst 200 cm (monos kan vara något kortare) är vad jag förstått ett ovillkorligt krav. Klä dig gärna i ljusblå elastabyxor kombinerat med en rosa kort jacka...

That´s all kids! / MM

Newschool / Oldschool
Oldschool kan man ju benämna den "inriktning" av åkare som inte bara snurra så mycket som möjligt, utan försöker göra allt lite långsammare och lite mer tweakat? :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp