Ni som har koll på skidmodet!

• Trådstartare Trådstartare lebreus
  • Start datum Start datum
L

lebreus

Guest
Tjena Tjena

nu e de så att jag funderar på att införskaffa mig i ett par nya goggels. Tänkte köpa ett par Oakley A-frame med fire iridium lins.

Men, kommer dom funka nästa år?.. eller kommer man se ut som värsta nörden om man har dom? + är de bra sikt i fire iridium? vilket väder passar dom i?

Jag ska köpa dom nu om jag ska köpa dom. (Bekanta som kommer från usa, blir billigare så ;) =P )

Om ni tycker att de finns andra goggels som är hetare kan ni ju skriva de. Vore sjyst om ni kunde länka bild då också.

Tack på förhand!

Nästa år kommer goggles vara ute. Istället kommer det hetaste vara bandanas som man drar ner framför ögonen när man åker. Gärna i tunna material för bättre sikt. Röda är bra i flatljus, och svarta lämpar sig bättre till sol.

risken är faktiskt stor att du kommmer se ut som värsta nörden i A-frame nästa år, lägg pengarna på nått vettigare istället t.ex. bandanas

Läste en intressant artikel igår om detta med personalisering av diverse människor, som svar på din fråga kan jag bara ge att om man införskaffar sig ett par dierktionala goggles utan att vara så frismakande, så blir det ofta ett felköp, siffror visar på att 23% av de som inte frikostar med sina köp spenderar ett till två serium för mycket varje gång. De vill säga, har man ett till två serium ska man inte slösa dom på ett markrobifekt val.
Skidvärlden har gått framåt i en rusande fart, vad ska man välja vilken väg ska man ta, har jag den och den grejen rätt. Jag ser det som ett nederlag att vara en bra skidåkare. Men inte som ett negativt nederlag utan som ett så kallat vederbörd, man ska aldrig ge upp utan rush. Vad bekostar goggles hit och dit så påpekas ju mängder av modeller i alla dess färger och former, men man ska icke välja utan att dansa först. Prova dina gogglar som du e intresserad av, känn efter. E detta mitt ansikte, e detta min mun, vad är mit mål med dessa glasögonen, är det en rasfaktor eller en pardox? Med ett överskott av diverse lager kan man inte neka ett tillskott, men icke heller smålaga en punka. Saker och ting kommer alltid att förbli, som en bra vass slipad kniv, som så lätt kan rädda men även så lätt, ta ditt liv.

A-frame är snygga, har haft ett par, sköna också. Men själv om dom blir du inte.

Nu i år ska jag nog köpa mig ett på Anon..

A-framen är grym, jätte bra.. Men jag tycker att ur mode synpunkt så e dom jävligt av. Så jag skulle nog köpa ngt annat märke, Smith har coola modeller.....

Vi vet ju alla att det är viktigast att se cool ut...

Avvakta! Om du endå ska satsa på ett par googles så köp dem till nästa säsong, eftersom säsongen nästan är slut nu.

Kolla på Carrera eller Dragon dom har riktigt sjyssta. Aiia Åk lugnt bara.

Enligt mina som alltid obekräftade källor kommer Oeklay att vara totalt ute nästa år och ingen som har den allra minsta lilla koll på läget kommer att visa sig offentligt med detta märke. Men redan nu bubblas det kring Stureplan om Jon Ollsons nya goggles som endast ett fåtal utvalda kommer att få testa nu i slutet av säsongen inför nästa säsongs lansering. JO, JL och Combi har slagit ihop sina huvuden och har tagit fram en serie goggles som enligt initierade källor kommer att slå ut all konkurrens nästa säsong. Alla som betyder något i branschen kommer att använda dessa! Så mitt råd är att avvakta utvecklingen... saknar du egen personlighet och smak, studera noggrannt alla bilder på Jon Ollson nu under våren. Förhandstitt http://www.head.com/ski/382_ENG_HTML.php?show=18
That´s all kids! / MM

Skid- och brädåkning är till mångt och mycket en prylsport, men en grej jag tycker är skönt är faktiskt just det att man inte behöver bry sig speciellt mycket om ifall det är "rätt" grejer och att de följer trenderna. Så länge man håller sig till erkänt bra grejer (som oftast är rätt dyra tyvärr) så funkar det otroligt bra - det viktigaste är ju att de är funktionella.
Självklart kommer man se att jacka och byxor, hjälm osv är någotsånär snygga, men viktigaste är att de är just bra och tåliga. När det gäller goggles så har jag själv ett par a-frame, men tycker inte att de är så mycket bättre än ett par 500-kronors scott. Har alltid ett extra par i ryggan för att kunna byta efter eventuell krasch. Är det fel väder så kommer ju ens goggles imma och frysa igen hur man än gör.
Om du är orolig för att du ska vara "fel" nästa år så avundas jag verkligen inte din åkning. När jag åker är jag ute efter den frihetskänsla man sällan upplever på andra platser. Att behöva bete sig som på stureplan en fredagkväll kan omöjligt vara något att eftersträva inom skid- eller brädåkning.

Antar att du jibbar i parken mest?

asså.. fan de e sorgligt tycker jag... varför fastnar ALLA för oakley? oki jag har själv goggles o kläder från dom! men öppna ögonen! de fetaste Gogglesen som nu finns är ett par ifrån ANON kostar dock 2 tusen men de e de värt... och sist men absoluuut inte minst kolla in scotts goggles! dom börjar bli fett mycket fetare en oakley just nu! kolla in deras G& modell hur given är inte den? och Messenger!

öppna ögonen over and out!

På vilket sätt är det värt 2 lax för dem? Berätta gärna? Min dröm är att ha digitalt stöd som ritar ut förstärkta konturlinjer i terrängen ... då skulle jag gärna betala extra, men två lax för vanliga goggles?

ok.. tack så mkt!.. jag tror jag väntar med att köpa.. kanske ett par electric!? nej jag undra bara om ni trodde att de va så att man skulle se ut som värsta muppen om man hade dom.. (jag bryr mig inte så jätte mycket om hur jag ser ut..men jag vill inte se ut som värsta lallarn =P) och bouic nej..jag jibbar inte mest i parken..händer väll att man fastnar där lite då o då..

så tackar för hjälpen!

Snyggast just nu är helt klart Oakleys nya färglinje på Wisdom. Snyggaste märkena är Anon och Electric.
Anon kommer för övrigt med eldlins till nästa säsong!

Mountain man som oftast har koll har tyvärr missat en intressent i skidglasögonutvecklingsteamet bakom Jon. Det är JO, JL, J-Lo och Combi som står bakom gogglesrevolutionen 06!

Tillbaka
Topp