Nitro bræda, bra vs dålig?

Gabriella88

Ny medlem
hej!
Jag tænkte køpa en ny bræda i dagarna men ahr inte riktigt bestæmt mig før vilken, har haft burton de senaste 6 åren och gillat det skarpt, har du haft flow bindning med. Nu har jag hittat en nitro som jag gillar men har ingen egen uppfattaning om hur de ær, så det ær min fråga, ær det nåt att ha?
Føljdfråga då, denna bræda føljer med vanliga strap bindningar, vad ær bæst dær strap vs flow?

Vanliga bindningar är bättre än Flow's (ofast). Nitro gör helt OK brädor, så länge din åkstil passar med brädmodellen blir du säkert nöjd!

Ja, jag kan inte se varför du inte skulle gilla den brädan! Av naturliga skäl har jag inte testat just den där , men jag gillar deras Gullwing-camber!

Flow är ju skönt att glida omkring i, lätt & snabbt att knäppa på och av. Men vanliga bindningar tycker jag personligen är bättre. Det känns som man sitter fast bättre helt enkelt. Nu var det ju iof några år sedan jag själv hade flow så chansen är ju stor att även dom har följt med i utvecklingen och förbättrats..

Jah har nu både Flow (NXT-fr, på min Ride Machete) och Flux (Super Emblem, på min Rossi Scope). Båda är bra bindningar, men Flow är snabbare i min korta hemmaback, så tycker den mera. Men speciellt här i Freeride tycker människor ju dissa Flow och Burton; Flux, Union, Rome, Lib-Tech, Gnu, Capita är hip här. (men dom är inte alls bättre eller sämre än de andra märken!)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp