nitro eller forum?

adriano

Medlem
nitro eller forum?
Skall köpa bräda för första gången. Vill ha en bräda man kan utvecklas på. Skall vara i Chamonix resten av säsongen.
Har fått några olika brädor presenterade:

Forum Elite med bindningar för 4500:-

Nitro Punisher 4000:-

Nitro Team 4500:-

Vilken är att föredra?

Eller skall jag vänta å köpa en bräda i Chamonix istället?

//adrian

nitro eller forum?
JAg tycker inte att du ska köpa någon forum, har pajat två stycken själv.. det va iofs några år sedan men skeptisk är jag fortfarande.. provåkte även en av deras brädor för nästa säsong i helgen och den va riktigt konstig.. kändes inte bra.. köp nitro team om du inte kräver en riktigt hård bräda!!

nitro eller forum?
Har inte kört på varken Nitro eller Forum, men har bara hört bra saker om Nitro och nästan bara dåliga saker om Forum..

nitro eller forum?
Nitro.. Grymma brädor.. Störst nere i alperna.. Inte sett en forum bräda här nere alls...

nitro eller forum?
Forum börjar snart bli lite underground efter några år av massiv hype. Nitro är lika stentrista som vanligt.

Köp Forum Elite. Eller ännu bättre, skit i både Forum och Nitro och köp dig en Glissade istället.

nitro eller forum?
Doughboy: HA HA HA HA HA

nitro e starkt på uppgång, brädorna e grymma, grapihcsen e balla och teamet e rått. på villkoret att man gillar hårdrock ;)

nästa år kommer serien t2 med klassiska hårdrocksskivomslag som basegraphic. cool...

forum e tråkigt och det blir inte bättre nästa säsong, trust me.

satsa på en gnu eler en capita

nitro eller forum?
Veeco.

Jag vet inte vad du skrattar åt men det är uppenbarligen åt mig. Du kanske skrattar år att jag rekommenderar Forum framför Nitro. Det är rent personligt. Jag är inte särskilt förtjust i något av märkena men om jag måste välja så blir det Forum vilken dag som helst. Förra året hade Forum med en bräda bland de tio bästa i Transworlds test och i år hade de med en bland de tio herrbrädorna och en bland de fem tjejbrädorna som valdes som de bästa. Dessutom tycker jag att Nitro är ett trist intetsägande märke, även om jag vet att de gör bra brädor.

Du kanske skrattar åt att jag rekommenderar en Glissade. Det får givetvis stå för dig, men de gör några av de absolut bästa brädorna på marknaden och har tillverkat brädor i sin egen fabrik i Californien i 18 år. Självklart är Gnu eller Capita ett bra alternativ till Glissade, men problemet är att de inte finns i Sverige för tillfället, men det gör Glissade. Vi får väl se hur det blir nu efter SIA i Las Vegas. Förhoppningsvis är det några stilfulla Svenskar där som förstår att Gnu och Capita är rätt heta nu.

Peace!

nitro eller forum?
DOughboy.

det jag skrattade åt var din kommentar om nitro, vänta tills du får se nästa års line-up.

om glissade har jag ingen åsikt.

till min egen, och kanske även din, glädje fick jag för några dagar sedan besked om att PTI kommer distribuera Gnu snowboards (samt lib tech) i sverige nästa år. inte en dag för tidigt!

så nästa år kommer iaf jag att köra på en Gnu bräda!

hoppas tillsammans med dig på att någon även plockar upp capita och andra intressanta märken som ex. Grenade.

Stöd snowboardvärldens mindre märken! dissa skidmärkena!
även om Benedeks pro model för salomon nästa år är smooth...

viva la revolucion ;-)

pis

nitro eller forum?
Mervin i Sverige. Äntligen! Verkligen inte en dag för tidigt. Hoppas att det går riktigt bra för PTI, vilka det nu är. Har åkt Lib-Tech och Gnu mellan -96 och -02, fantastiska brädor. Nu är det dock Glissade som gäller!

nitro eller forum?
pti distribution har idag forum, jeenyus, foursquare, special blend, iris, drake, northwave och bakoda på snowboardsidan och iom nästa års utökning med gnu och lib tech är det väl ingen tvekan om vilken distribution som egentligen borde dominera sveriges snowboardmarknad?!

nitro eller forum?
forum har själv en destroyer som har varit nere och vänt i cham en
säsong grymt skön fartstabil med grymt skönt flex. skulle köpa där
nere. men förra säsongen hade de inga forum brädor de hade
däremont en jävla massa nitro.

nitro eller forum?
Hmm, det är väl såhär när man frågar "di lärde" om märken... (Vilket jag själv gjorde innan mitt köp). Svaren färgas dock av egenintressen och självklart även smak och tycke; så även mitt svar...

Jag kan bara säga att jag är grymt nöjd men min NITRO Shogun!
Svart, styv, snabb... 3 S som inte går att förringa... Hehe

Lycka till med köpet!

mvh,

M.Jinnai

nitro eller forum?
jag köpte en Type-A bräda..... det är väl att stödja de "mindre" märkena som ni pratade om nyss??

men mitt svar på Forum elelr Nitro blir Forum.... kan bero på att deras team är med i massa filmer och shit som man har hört talas om dom.... vet ej...

peace

nitro eller forum?
Vad har brädornas kvalitet och åkegenskaper att göra med om märkets team är med i en film??

Det är väl för fan de som betalat en stor del av kostnaderna för produktionen av filmen ifråga just för att marknadsföra sitt märke så att du ska känna igen det när du står där och velar om vilken bräda du ska köpa!!

nitro eller forum?
Köp inte forum!!....de e bara märke å snygg design!!....de e bara i sverige som vi har fått för oss att forum e nått å ha!!..nere i europa säljs dom inte ens!!.....köp Nitro det är ett märke med mer än 15 års erfarenhet av att bygga brädor!!....kör skälv på Nitro T2...det är det bästa jag någonsin kört på!!...

Tillbaka
Topp