Nitro Misfit, Burton Custom eller YES!

• Trådstartare Trådstartare pfv
  • Start datum Start datum

pfv

Ny medlem
Tjena,

Tog en tur i Hammarbybacken tidigare i veckan och trivdes jävligt bra. Jag har även blivit medlurad på en resa till Alperna i vår. Så jag antar att det är dags att köpa en bräda.

De alternativen jag har idag är:
2009 Nitro Misfit 158,6
2008 Burton Custom 163 wide
2010 YES 156.5

Jag är en tung pjäs, 185cm/110kg. Överviktig? Japp, men jag gillar det. Hur som helst, har ni några förslag/synpunkter?

Tack!/pfv

YES 156.5. Rätt stiff så den håller dina kilon, rocker utanför bindsen (men camber mellan) så du flyter bättre i pow om du scorar lite, serrated "hackiga" kanter som ska fungera som mtx lite för bättre grepp, och sist men inte minst görs den av det cleanaste märket som finns.

Senast ändrad:
Tror Customen (då i 163) skulle passa bra för dina viktmått, lite beroende på hur du åker men instämmer dock med föregående talare, YES kanske är det ballaste märket på marknaden just nu, köp för fan!

precis, men tror du skulle ha roligare på en yes ändå (: 156an är rätt stiff så det kommer funka bra.

1) vad har du for storlek pa skorna?
2) tycker att 156cm ar i det kortaste laget med tanke pa dina cm/kg
3) fundera inte sa mycket pa vad som ar cleant eller ej. YES ma vara vinterns coolaste marke, men de produceras av Nidecker som ar ett av branschen ocoolaste brands.. what?? Ofortjant daligt rykte dock, eftersom de verkar satsa mycket pa R&D. Saval Antti Auttis nya brand, samt JOnes Snowboards kommer att produceras av Nidecker.

Visst är 56 för kort. Du bör hitta nåt mellan 60 och 67 tycker jag. Ner mot 60 om du vill tricksa mycket och upp mot 67 om du vill köra mer friåkning och puder.

Precis som JanN frågar så är det intressant med din skostorlek för att hitta på bra tips.

Nidecker gör grymma prylar i sin egen fabrik sen drygt 25 år. RESPEKT!

Tjena,

Tack för alla svar!

Om det står YES! eller Biltema under brädan spelar mig ingen större roll. Jag är ändå så jävla ocool, så även om det står YES! på skiten så blir jag inte cool för det. Men jag vågar mig påstå att Biltema kanske inte riktigt gör de vassaste brädorna, och ska jag ändå slänga ut lite pengar på en bräda så kan jag lika gärna köpa något fungerande direkt.

Mina fötter mäter upp till en storlek av 45. Gällande min åkning så kommer det troligtvis bli mest i pisten och även hel del utanför pisten. Hade gärna åkt i parker och hoppat/railat och allt vad det nu kallas, men då risken att jag skämmer ut hela snowboard-scenen vore överhängande vid sådana aktiviteter så avvaktar jag lite med det tills vidare.

Egentligen kanske det inte är något att fundera över(?) då jag får med bindningar till Burton:en och den kostar mig 3000 riksdaler, medans priset på de andra brädorna ligger över det, utan bindningar.

Fred/pfv

Burton Custom blir ett perfekt kop! Eftersom den ar 'Wide' passar den boots for stl 45. Klassisk brada, som definierar allround. Ifall har bra teknik, carvar du forbi dina skidakande vanner i pist. Har sjalv akt med 4-5 Customs genom aren.

Dom andra boardsen känns ändå tråkiga i jämförelse, YES har ju camber mellan bindsen och rocker utanför, roligt att åka på lite nytt tech. 156 är nog i minsta laget ja, beroende på vad du kör för något.

Här är en YES 159 (58 säger dom men den är 59 sonnn) för en fin slant och han skickar till sverige för 40£. Om du inte visste det så betalar du ingen tull eller moms eller liknande då det är inom eu.

http://cgi.ebay.co.uk/Snowboard-YES...nowboarding_Snowboards_CV?hash=item439cc9ad6b

Ta en titt och fundera på den också (:

Jag är inte precis känd för att rekommendera Burton, men i det här fallet är det nog inget snack om det bara är de tre alternativen du tänker dig. Min personliga åsikt är dock att den är i mjukaste laget för dig men av de tre alternativen är den det bästa.

Ska Man Ha En Bräda Så Ska Man Ha Burton Blunt!!! V-rocker Och Flex 3, Perfekt Park/jibb Bräda. Har Själv En Sån Och Kan Inte Bli Mer Nöjd!

Tack, Ringostar. DHL försökte leverera den igår, men jag var tyvärr inte hemma. Jag har tyärr inte hittat allt för mycket recensioner av Undisputed, men jag hoppas det blir bra. Jag hittade den på engelska eBay, kanske inte världens kap, men den är (ska vara enligt säljaren) som ny då han endast åkt på den två gånger.

Hampus, tack för din synpunkt, men om du ägnat två min åt att läsa det jag skrivit så var det inte någon park/jibb-bräda jag var ute efter.

undisputed är en grymt skön bräda om du håller dig från parken, testade förra årets model och lätt den skönaste puderbrädan jag provat samtidigt som den är grymm i pisten. Freeride TBT gör att den flyter bra i pudret, i pisten får du ett grymt bra fäste.

Det där låter ju hur bra som helst, Ringostar! DHL levererar först på måndag igen. Jag som hade tänkt premiäråka i helgen.

Jag igen. Nu sitter jag här och smeker Undisputed-brädan. Dock saknas det en väsentlig del, ett par bindningar. Några tips/synpunkter på vad som skulle kunna sitta fint på en Undisputed? Och det är inte några park/jibb-bindningar jag är ute efter.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp