No Poles

• Trådstartare Trådstartare macke13
  • Start datum Start datum
M

macke13

Guest
No Poles
Sett en del jibbers som kör no poles men ja tycker har man inte missat en del av meningen me sporten då ell?
Själv tycker ja lite av meningen me sporten är att köra me stavar. Det blir ju lite mer som OS Freestyle då.
Visst de blir ju lättare på vissa sätt och meningen e ju främst att hoppa å rail på ett visst sätt men ändå.
Ellr va tycker ni??

No Poles
Håller med Japaner, det verkarsom du fått något om bakfoten!

Jag tycker att det är sjukt skönt att ta grabs, och framförallt, snurra med grabs no poles. "Jibbing"(fulaste ordet) är en fri sport , (i princip)utan regler om hur man ska se ut eller åka imo.

No Poles
Monis sa:
Varning alla jibbers ni drar er mer och mer mot freestyle
Okej då är det väl så

Japaner sa:
själv tycker jag att meningen med "sporten" är att göra som man vill, köra som man vill och ha roligt. Inte att åka med stavar...
Precis! Vill man köra utan stavar eller "freestyle" så får man väl göra det? det skadar ju ingen annan.

No Poles
Åka utan stavar ÄR kul!
Jag tycker det är kul medans någon annan kanske inte gör det. Jag bryr mig inte skit om någon åker utan medans någon annan kanske gör det. Åk och ha roligt, ha på dig vad du trivs i och åk hur du vill. Folk har för mkt åsikter.

No Poles
det ser mkt bättre ut att köra med stavar, tkr jag.. fast man gör väll som man vill:P
själv föredrar jag stavar!

No Poles
det ser bättre ut med stavar, men det är mycket skönare att köra utan om man ska nöta nya grabs eller testa nån ny flip osv.

Själv så struntar jag i hur andra ser ut i backen (så länge de inte åker blades XD)

No Poles
tyckte att det var otroligt fult att köra utan stavar förut, men nu har jag delvis ändrat mig. Det beror helt på vad du kör, i en hyfsat flack backe som lämpar sig för sköna stora carving svängar är det en ännu större frihetskänsla att köra utan stavar än med, speciellt om man drar handen i marken lite. Detsamma gäller i lite lättare offpist. I parken kan det var kul också, men ju större hoppen blir desto mer fyller stavarna en funktion som balanselement. Om man har grym ballans behöver man ju dom såklart aldrig i parken, tyvärr inte på den nivån än dock :). Om man kör brantare, isigare, eller puckel så är stavar att föredra, kan inte attackera lika hårt utan dem.

Sen är ju en annan aspekt hur det ser ut, håller med om att det kan bli lite mycket gangstah jibbing över stilen. Med den otroligt snabba takt som fri skidåkning utvecklas, så skulle det inte förvåna mig att det kommer bli vanligare och vanligare under de kommande åren. Jag tror även att det kommer bli mer accepterat utanför kretsen "gangstah jibbers" de kommande åren.

No Poles
okej, det ser kanske inte så jättebra ut!
men måste allt se så jävla bra ut hela tiden? man kan väl få ha roligt ibland också?
jag tycker iaf att det är sjukt kul att åka utan stavar, inte snyggt men viktigaste är väl ändå att ha kul..
åker man för att det "ser snyggt ut" så kanske man åker av fel anledning.

No Poles
Jekub sa:
men måste allt se så jävla bra ut hela tiden? man kan väl få ha roligt ibland också?
jag tycker iaf att det är sjukt kul att åka utan stavar, inte snyggt men viktigaste är väl ändå att ha kul..
Nej allt måste inte se så jävla bra ut. Men det finns fan gränser... utan stavar = kräkas

No Poles
evil sa:
Jekub sa:
Nej allt måste inte se så jävla bra ut. Men det finns fan gränser... utan stavar = kräkas
att göra vad man vill är ju det som gör sporten till vad den är..

No Poles
Jag brukar åka utan stavar, fast inte för att se tuffare ut utan att de är 10000000000000 gånger lättare att grabba när man snurrar tycker jag ialla fall.

Tillbaka
Topp