Nödvändiga saker för en säsongare?

DelaGhetto

Ny medlem
trots detta motigt dumma inlägg så lever jag.... fattar inte varför....har sällan...SÄLLAN! blivit mer sågad....typ vid fotknölarna

Se till att skaffa ett bra vip-kort så att du vet att du kommer in på alla spännande ställen Sälen har att erbjuda.

(Ett tips är volvokort)

Mvh/Tur-Olle

Ja, ska vi vara ärliga så är väl inte sälen världens bästa säsongarställe, men hur som helst, en riktig säsongare måste ha SILVERTEJP! Lagar allt, skidor, hjälmar, byxor rubbet!
Sedan måste du ha lite halvtaskig ekonomi och därför bara leva på lågkvalitetspasta hela säsongen - annars räknas det inte som en riktig säsong.
Helt ärlig är silvertejp bra och se till att du har två av allt: vantar, skidbyxor, skidor m.m.
Vallajärn och kantslip e bra det med...

Tröttnar man inte ganska fort när man gör säsong i Sälen? Typ efter en halv dag.. Då kan det va bra att ha med sig bil och körkort så man kan åka någon annanstans

Skridskor o ishacka är väl d som brukar behövs i Sälen.. Är man en lite duktigare åkare kan även stavar vara bra, så man kan få upp lite fart i backarna.

Jag tror att det mesta har nämnts ovan man man ha glömt en viktig detalj;
Skjutvapen.
Risken att bli så desperat att man utövar scener ur "Full Metal Jacket" är nog ganska överhängande under en säsong i Sälen. Kanske rent av efter första dan??

Säsonga i sälen....då kan man ju lika gärna åka skidor på såna där vägbulor som brukar finnas utanför skolor.....

Hahaha ...
Skapligt kapat det där blev ...

Men ärligt så är det nog ingen fara alls om man far till sälen. Det ligger juh mitt i allt och har typ allt.

Det enda man behöver är ett personal leg så man får åka taxi och käka på bobbos billigt.... sen är allt lugnt.

Men bil och körkort så man kan åka till trysil för åkningen vore inte fel.

Säsong i sälen, du kan iaf glömma skidor och allt vad utrustning heter. Använd sedan gaffa´tejpen innan då ger dig av, tex tejpa fast dig i något så du inte kommer iväg.

Sälen är ett jättebra val. När ni tröttnar på Lindvallen så kan ni ju åka till Hundfjället. Sen är det väl dags att äta lunch.

Själv funderar jag på att ta en surfsäsong. I Västerås.

Cybersäsonga är pasé, det var fjolårets fluga. I år lutar det åt en säsong i LKAB:s domäner*

*informationen kommer från skaparen av innelistan.

Ta med en kontrollant från Guinness rekordbok.

Då har ni i alla fall chansen att klockas för världhistoriens kortaste säsong.

Det här var det roligaste inlägget som jag någonsin har läst!
Jag föreslår att du tar med dig en mikrofon.
Då kan du knäcka extra som "ståuppare" på afterskin.

En säsong i sälen, ja vad ska man säga. Om man ska göra en
säsong, då ska man inte till sälen. Mitt tips är att tänka över det
beslutet och hyra en lägenhet i alperna. Fast du kan alltid ta med
pulka, snowracer och sjärtlapp.

Köp ett liv

*hahaah* *hah*
såhär mkt har jag inte skrattat sen JCM var i storform förra senhösten! (nån som vet var fan han har tagit vägen förresten? kan ju kanske göra en efterlysning på honom...)

men:
"Använd sedan gaffa´tejpen innan då ger dig av, tex tejpa fast dig i något så du inte kommer iväg."
slog ändå nåt slags rekord. fan, Leder, du får mitt förstapris.

alla frågor om "hur man säsongar i sälen" och liknande, förtjänar denna uppmärksamhet och hån. sånt ska man hålla tyst om...

tröstpris till c_j:
"Själv funderar jag på att ta en surfsäsong. I Västerås."

*hooh*
nej. nu ska jag se på lite undernärda barn i afrika på nyheterna, så jag kommer ner på jorden igen från denna skratthysteri... :-)

Har hört att flottsbro i Stockholm också har en grym backe. Det kan kanske vara ett alternativ att säsonga där?

Men kära vänner, var nu snälla nu skall han/hon/det/den släppa greppet från mamma/amma och göra en termin i Sälen. Var inte ironiska, hjälp fanskapet!

JCM:s tips äro följande:
1. Skaffa en törst på brännevin utöver det vanliga.
2. Glöm alla former av kvalitet du haft på dina presumtiva pök.
3. Glöm att du en gång var intresserad av brantåkning.
4. Glöm hur man stavar till brantåkning.
5. Köp en fläskig jeep (ung som El Perro som bor i Sälens kusin) eller möjligtvis en Lamborghini 002 med fabriksmonterad 20mm luftvärnsinfästning på akterkabyssen.
6. Åk hem till Leder när det är skiva.

2x(En kvarting renat)x(n-m)

n=Antal dagar du är där
m= antal dagar du tycker det är kul

Du kommer antagligen behöva, ja, är säsongen 4 månader?, sisådär 240 kvartingar.

Seriöst, jag tröttnar på Hudfjället/Tandådalen på en Weekend...

Fast sportloven är bra, discon med 16-årsgräns överallt...

fan va alla e coola som dissar sälen, man märker att ni e för bra för svenska orter.. cred!

har inte säsongat än men du behöver nog skidor och en räv.

Nån mer än jag som ska ta pendeln den 5 januari till Lida i sthlm och säsonga? Hört att deras liftsystem är över förväntan. Stannar nog tills snön smälter.

tack det räcker...... för er som då trodde att jag förväntade mig en fallhöjd på 3000 meter hade fel...tror ni inte att jag vet att skidåkningen suger i sälen.....

Ta med dig:
Partykläder, sprit då klarar du en säsong i sälen...
Räkna inte med att komma hem med någon spektakulär skidåkning eller pengar i bakfickan, akta dig dock för obskyra könssjukdomar...

Tillbaka
Topp