Nordamerika, januari och halva februari.

Skiersdown

Ny medlem
Nordamerika, januari och halva februari.
Hej

Jag börjar lite löst fundera på en jordenruntresa och då vill man ju självklart klämma in skidåkning. Budget exklusive flyg och inklusive transfer borde hamna kring ~ 10 000 kr men då kan jag äta och bo enkelt.

Nu till hjälp av ort. Det jag främst är ute efter är mycket snö, jag vet att de är svårt att säga men vad brukar vara snösäkert vid denna tid på året? Dessutom ska liftkort samt boende klara sig i budgeten så jag antar att whistler är uteslutet? Jag är ingen turare men kan tänka mig att gå 30-90 min 1 gång om dagen. Att kunna ta en öl på en pub och att det finns några andra aktiveter vore ett jäkligt stort plus, men några nattklubbar bryr jag mig inte nämnvärt om även om det vore soft. Skidåkningen och snön är iaf det viktigaste.

Således:
Vad ligger olika priser på på de olika orterna? (kan nog tänka mig att ha ett säsongskort som ej gäller på helger om det finns annat att göra)

Kan någon ge en bra samanfattnig på de olika orternas för och nackdelar?

Hur mycket förlorar man igentligen på att dra efter halva februari? (måste kolla upp indiens klimat närmare då jag helst stannar februari ut, men mycket beror på eventuella medresenärer.)

Hur långt innan måste man skaffa visum?

Är det möjligt att skaffa jobb där man jobbar 1 dag i veckan eller två kvällar och liknande under en och en halv månad(arbetsvisum?)

Tillbaka
Topp