Nordens bästa?

DynastarTM

Ny medlem
Nordens bästa?
Tjena!
Har länge funderat på vart man ska åka på sportlovet.
Vilken skidort i norden är egentligen den bästa?
JAg har vart i Trysil,Stöten,Wäsa,Orsa/Grönklitt.
Av dem är Trysil den absolut bästa?

Tack för svar!

Nordens bästa?
Hemsedal lätt..! Där uppfylls alla krav som går att ställa på en skidanläggning..!

Mitt favorit ställe iaf..!

//Richard

Nordens bästa?
trysil är bra som fan när de inte är fullt med turister.. parken är dock ingen höjdare enligt mig.. är de de du vill åka så dra till Åre..

Nordens bästa?
tycker vemdalen har helt klart bäst backar av alla ställen ja varit på.. men vill man ha offpist eller park så ska man nog dra någon annan stans

Nordens bästa?
Det är ju svår fråga det här egentligen. Beror ju ganska mycket på vad man är ute efter.

Men om man ska generallisera och dra allt över en kam så finsn det ju inget som slår gränsen, helt underbart ställe. Fast när det gäller pister och pubabr så ligger väl andra ställen som Åre bättre till. När det gäller utsikt så finns det väl knappast något som slår Narvik. Kittel är ju åxå nice, men det saknar det där lilla sista för att komam upp till gränsen klass.

Skulle jag tvingas välja en enda nordisk skidort att åka i så skulle det helt klart bli gränsen. Även om man stått och svurit i snö storm, i regn oväder och i flatljus så har man än fler gånger skrattat av lycka i lös snö, i solsken och i +27 grader. Eller, ja, +27 var väl egentligen bara en gång.

Senast ändrad:
Nordens bästa?
Prova Ramundberget ? Bra med snö, och bra park :> Sen kan du ju åka till Hamra någon dag också, om du köper funäspasset :>

Senast ändrad:
Nordens bästa?
Problemet med gränsen/narkvik är väl att för de flesta svenskar är det lika långt om inte längre dit som till alperna, och då blir det ganska givet att åka söderut istället på sportlovet (det är en helt annan diskussion senare på våren).

Annars håller jag nog Hemsedal framför Trysil (men jag har åkt ett par gånger i Hemsedal de senaste åren men inte i Trysil på ca 10 så det kan ju ha blivit bättre där).

Nordens bästa?
Thorrez sa:
Problemet med gränsen/narkvik är väl att för de flesta svenskar är det lika långt om inte längre dit som till alperna, och då blir det ganska givet att åka söderut istället på sportlovet (det är en helt annan diskussion senare på våren).
Nja, ska man inte vända på det hela?
Problemet med de flesta svenskar är att de har bosatt sig för långt från Gränsen/Narvik.

Iaf är det vad jag försöker övertala flickvännen om nu när hon vill flytta ned mot stockholm. Fast man är väl toffel och flyttar efter ändå förmodligen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp