Nordica enforcer 104 free

Lelle007

Ny medlem
Hej
Vad tror ni ang längd på ovanstående skidor?
Tvekar mellan 179cm o 186cm
Är själv 180cm o ca 90 kg
Tips

iSooLi

Aktiv medlem
Minst 186! Finns de inte i längre längd? Ska du tura med dem?

Edit; fyller på mot frågorna ovan. Om du bara ska köra alpint och liftassisterat så skulle jag nog välja 191 med tanke på dina proportioner om du inte är helt grön på större skidor. Ska du tura med dem skulle jag nog välja 186 för att få ett smidigare paket. Definitivt aldrig 179.

Senast ändrad:

Always-Sunny

Aktiv medlem
Testade den i Vemdalen och för mig (70/174) är 179 lagom som medioker skidåkare, så som iSooLi säger alla gånger 186 eller längre

mattstar

Medlem
Vad tycker ni då om denna skida och om man jämför mot den vanliga Enforcer 100??
Ser ju riktigt intressant ut dock han jag aldrig testa den i Åre i helgen

Always-Sunny

Aktiv medlem
Jag tycker de är ganska lika, 104 Fr är just en op-variant av 100. 104'an:
- är lite mer lekfull
- sämre grepp på hårt, speciellt bak (mkt rocker)
- mer centrerad position, mindre direktionell

Men som sagt ganska lika så gillar du 100'an men vill ha en "op-variant" av den så tror jag du gillar 104'an

mattstar

Medlem
Jag tycker de är ganska lika, 104 Fr är just en op-variant av 100. 104'an:
- är lite mer lekfull
- sämre grepp på hårt, speciellt bak (mkt rocker)
- mer centrerad position, mindre direktionell

Men som sagt ganska lika så gillar du 100'an men vill ha en "op-variant" av den så tror jag du gillar 104'an
Jaha de är så lika ändå har vart inne på 100 i 185cm men blev intresserad av dessa. Har ett par Salomon QST nu men skulle vilja ha lite mer pist orienterad skida för höga fart och skär men med allmountaib känslan kvar och kunna ha den flexibilitetet mm:)
Komme ha mina QST kvar hur som och turar med dem. Men hur är vikten på Enforcen 100 och 104 free?

SaintX

Ny medlem
Jaha de är så lika ändå har vart inne på 100 i 185cm men blev intresserad av dessa. Har ett par Salomon QST nu men skulle vilja ha lite mer pist orienterad skida för höga fart och skär men med allmountaib känslan kvar och kunna ha den flexibilitetet mm:)
Komme ha mina QST kvar hur som och turar med dem. Men hur är vikten på Enforcen 100 och 104 free?
Vill du ha mer fart och bra skär i pisten så ska du absolut titta på Mantra M5. Testade i Åre och de är brutala i pisten. Skär igenom allt som smör tokstabil. Jag valde mellan dessa och Enforcer 100. Det blev Enforcer, men det var hårfint. Sätter fortfarande M5 som en bättre pistskida. Enforcer var mer följsam utanför pisten. Är 180 och väger 85kg

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp