Nordica Enforcer - internet?

wuchi

Medlem
Nu när första snön har fallit och skidsuget är på topp tänkte jag passa på att höra lite om nya skidor.
Har spanat in mig på ett par nordica enforcer som kombinerad lek&puderskida.
tanken var att lyxa till det med ett par Dukear så man kan tura lite längre än man orkar gå med skidorna på ryggen.

priset blir ju som ni förstår rätt otrevligt så jag tänkte höra om någon vet var man kan köpa nordica på internet. har spanat runt på de ställen jag känner till (S-C, telemark pyrenees, blue-tomato, sport65 etc.)

alla kan ju inte vara rika och lojala mot de svenska butikerna :)

Nej det är klart alla inte kan och därför så skit i att köp nya då och spar så du har råd ;)

//H

surt att de inte va ett par 177or, vill inte förlora smidigheten i tight skog.

får helt enkelt leta vidare alltså.
hojta till om ni hittar ngt.

Om du bor i åre kommer du blir retad om du har skidor under 185cm ;) Helt ärligt så är 185cm vad som krävs om du vill ha någon bärighet med dom "smala" skidorna i puder. Plus att 185:an är typ lika lång som mina 181 scratch FS. 185cm kommer verkligen inte bli för osmidigt i skogen.

Senast ändrad:
hade inga problem med mobbing förra året när jag åkte på 177or :P

testade 177an förut och jag trivdes så jäkla bra på den. men jag antar att det inte hade skadat och testa 185an också.

Hasse sa:
Nej det är klart alla inte kan och därför så skit i att köp nya då och spar så du har råd ;)

//H
Men Hasse varför orkar du bry dig så mycket om Conrad! Jag tror knappas att du själv betalar svenska listpriser på dina skidprylar.

Vad blir nästa grej? Moralisera över att inte alla köper liftkort i Sverige utan istället åker skidor i Alperna för svenska skattepengar.

//B

wuchi sa:
hade inga problem med mobbing förra året när jag åkte på 177or :P

testade 177an förut och jag trivdes så jäkla bra på den. men jag antar att det inte hade skadat och testa 185an också.
Tror iaf att det är skönt att ha minst 185cm under foten när du bränner på lite =)

Jag betalar kanske inte det men tar inte den diskutionen här då det inte hör till denna tråd.

Håller däremot med hellbergarn att 185 cm är väl bättre än 177 cm.

//H

Hasse sa:
Jag betalar kanske inte det men tar inte den diskutionen här då det inte hör till denna tråd.

Håller däremot med hellbergarn att 185 cm är väl bättre än 177 cm.

//H
Men varför tar du då upp ämnet själv alltför ofta i fel forum? Det verkar som dom som gnäller mest om Conrad inte själva är Guds barn. Varför skall vi andra vara lojala och betala överpriser i svenska butiker när du Hasse plockar ut skidor till lägre priser än på Conrads?

Kanske du till och med köper prylar i Schweiz? Vad är då skillnaden mellan dig och Conrad köparna då?

Men ett rätt har du och det är att diskussionen inte hör hemma här.

Jag har betalat fullt pris för mina skidor alla år utom de senaste 2 åren. Och kommer att göra det igen om det behövs. Betalar till exempel fullt pris för mina Line skidor i vinter BARA för att jag vill ha dom helt enkelt.

//H

Ja då är det väll ingen skillnad alls på dig och Conrad köparna då. Handeln på Conrad tog fart för ca två år sen och före det så handlade de flesta hemma i Sverige och det kommer säkert de flest göra igen om de behöver precis som du. Line skidorna tog väll inte butiken hem där du får köpa till inköpspriser, så du fick surt köpa dessa Line skidor till full pris.

Men du krängde väll kanske iväg ett par beg skidor på svenska marknaden för att ytterligare sänka skidbutiksägarna i Sverige, allt för att finansiera dessa nya Line skidor?

Men orka.

Vi är del av en frihandelsmarknad kallad EU. Gilla det eller inte men att köpa varor och tjänster från andra länder i EU är del av den frihandel sverige röstade JA till.

Det är varken olagligt eller omoraliskt att köpa varor från andra länder sålänge man betalar de avgifter som "importen" skall beläggas med. Att handla från amerikanska siter och inte tulla skidorna är fel men att handla från EU siter finns det inget fel med alls.

Jag skulle faktiskt vilja ha ett svar på vilka siter som säljer Nordica (och även Scott för den delen).

Tex

Tillbaka
Topp