Nordica Patron 2012?

Zookey

Ny medlem
Nordica Patron 2012?
Har någon provat Nordica Patron 2012? Omdömet verkar riktigt bra men erfarenhet från andra som testat är alltid värdefullt. Grunden är givetvis offpist men beskrivs även som en ruggigt allround/lekfull skida som funkar på hela berget, även carving i pisten om så krävs, erfarenhet någon?

Nordica Patron 2012?
Jag har kört rätt så mycket på den, ca 20 dagar totalt. Skrev detta till en som frågade för några dagar sedan:

Okej, ska försöka vara helt opartiskt då ;)

Patronerna är, för mig, riktigt kompetenta. Flexet är ganska mjuk, men det är inga nudlar. Ungefär som ett par JJ:s fast dynamiskare, om du förstår var jag menar. Dessa gör att de är hyfsat stabila, men samtidigt extremt lekfulla. Med vassa kanter är de riktigt grymma i pisten. Jag har även kört dem i parken, och eftersom de inte är så jättebreda funkar det också. Rockerkurvan är riktigt fin och dom flyter på bra, utan att "ploga" snön. Det är ingen charger-skida, det ska man komma ihåg. Jag har landat några klippor med dom, visst, men i uppåkt skitsnö i höga farter finns det mycket annat som är bättre. Men jag tycker att dom presterar bra överlag och är extremt allround. Och det går att köra fort med dem absolut, men frusen uppkörd skitsnö är som sagt inte så lätt, men det är det ju inte på några skidor.

Hoppas det gav dej lite klarhet i det hela.
Sååå, ja.

Nordica Patron 2012?
+
Testat "på jobbet" i Ramund 1 vecka. Lössnö över pjäxan/underbenet i skogen -10gr, inte så himla brant men trångt. Testdag 2 ca. 10-20 cm mer lössnö i skogen -10 gr. I pisten ingen is, bara fin kall snö och Danskar (dom hade kul) ... Funkar så j...ä bra överallt. Testade igenom "allt" som shoppen hade inne (Salomon Rocker olika modeller/Völkl Nanuq, Katana, Shiro,Line nånting (skippadade den), hade testat K2's och Dynastars (Legend) aktuella modeller innnan mm, mm) ingen skida kom i närheten. Jag har inte provat Black Diamonds/Crows skidor. Patron klarar alla fören och underlag. Går att karva med i pist. Har ej testat is. Ser helknäpp ut (dubbel tiprocker (vad är fram o bak?) - hade absolut inga förväntningar. Gillar monteringen (Classic) Man står kanonbra inuti svängradien. Bästa skidan helt enkelt! Nordica - vem hade trott det? :)

-
Ja, möjligtvis mina otränade benmuskler och vikt.
Grafiken känns sådär kul, benrangel.
Njä, kan inte hitta på nå mer. (Vikten är faktiskt OK. Skall testas för topptur med Marker F12).

+/-
Ja vad ska man säga - jag har hittat hem. Vi kommer ha ett långt och fint förhållande Patronan och jag. Utseendet betyder inte allt, doften tex. spelar oxå roll. Nästa testrunda blir Åre i vecka 7.

Nordica Patron 2012?
Kom hem från Cervinia i lördags hade med mej mina nya Nordica Patron 2013 med Marker Baron, classic mont.
Min bedömning av dessa skidor är över förväntan blev förvånad av att dom var så bra i pist man låg på skär utan
problem. ska påpekas att det var soft snö i pisten. fick inte tillfälle att testa ordentligt i offpist det mesta var uppkört
men där det gick så flöt dom på bra och var kvicka i svängarna. Jag kan verkligen rekommendera dessa skidor
är super nöjd.

Tillbaka
Topp