Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer för utom med flexet. Det känner du inte förräns du är ute ibacken i den "riktiga" kylan. Inte i en butik som det är ungefär 20 grader varmt i. Och olika pjäxor, färger på plasten, märken är olika känslig för värmen. Tex en vit pjäxa är tex alltid mjukare än en röd pjäxa.Jarle sa:Helt ok pris...
Sitter den bra och du tycker den flexar bra är den bra
Kul det där med färgenHasse sa:Instämmer för utom med flexet. Det känner du inte förräns du är ute ibacken i den "riktiga" kylan. Inte i en butik som det är ungefär 20 grader varmt i. Och olika pjäxor, färger på plasten, märken är olika känslig för värmen. Tex en vit pjäxa är tex alltid mjukare än en röd pjäxa.Jarle sa:Helt ok pris...
//H
Hur styva de ärTeufel sa:Vafan, flex hit och flex dit? haha! kan inget om pjäxor!
Uhhhh.... Vilka färger skall man hålla på avstånd?Hasse sa:Och dessutom så är det helt sant. Kolla bara i världscupen. Det finns visa färger som ingen åker med där.
Då var det också bekräfat, tur att jag kan byta flex i en handvändning på nya pjuxen nu dåHasse sa:Och dessutom så är det helt sant. Kolla bara i världscupen. Det finns visa färger som ingen åker med där.
Du kan aldrig jämföra med dina gamla för att få fram flexet på dina nya. Då du har åkt minst 100 dagar i dom gamla eller hur? Och de kan ha slitis jättemycket på dessa dagar eller inget alls. Det är bara inbillning att du kan jämföra dessa...
//H
Tack så hjärtligt! Pjäxorna var skitsmala men det är mina fötter med, aja, ag kör på bara och hoppas på det bästa!Hasse sa:Allt som är bajsfärgat!!! Sen är det nya att det är inbyggd mobil på alla pjäxor from nästa säsong
Teufel: Bara DU kan avgöra det. Pjäxor är personliga. Ingen här kan säga att den är bra eller dålig för dig utan att analyserat dig och frågat dig en massa om din teknik och sett din fot.
//H
Det där med att pjäxor i röd plats är hårdare är väl lite fel. Det är ju den vita plasten som är hårdast. Därför "Herminator" endast kör med vita pjäxor..Hasse sa:Instämmer för utom med flexet. Det känner du inte förräns du är ute ibacken i den "riktiga" kylan. Inte i en butik som det är ungefär 20 grader varmt i. Och olika pjäxor, färger på plasten, märken är olika känslig för värmen. Tex en vit pjäxa är tex alltid mjukare än en röd pjäxa.Jarle sa:Helt ok pris...
//H
Nähähähä, vad har du rökt nu hasse?Hasse sa:Och olika pjäxor, färger på plasten, märken är olika känslig för värmen. Tex en vit pjäxa är tex alltid mjukare än en röd pjäxa.
//H
Eeh, va? Kan du förklara det där lite tydligare?Hasse sa:Och tillverkarna behöver inte ens ena om det dà det är nàgot i plasten som gör detta dà det tillverkarna tillsätter färg.
//H
Det var det jag ville höra. Och som GePe säger känns sådana förhållanden och temperaturssvängningar väldigt långt borta...Hasse sa:Jag har aldrig sagt att man skall köpa pjäxor efter färg. Bara att det är skillnad pä färgerns hàrdhet och förmodligen skulle ingen här inne pà freeride känna skillnad. Eller jo kanske om man kör de i -10 ett àk och sedan àket efter i +10...
//H
Att det skulle skilja 20 grader mellan varje åk känns omöjligt. Men kan vara enda sätt att kanske känna skillnaden mellan de olika färgerna. Vad vet jag. En raceåkare som kör känner förmodligen skillnad i 3 graders skillnad.stay_tuned sa:Det var det jag ville höra. Och som GePe säger känns sådana förhållanden och temperaturssvängningar väldigt långt borta...
Vet faktiskt inte. En pjäxa är ju alltid mjukare i rumstemperatur än i -10 grader det är ju säkert. Oftast så har ju folk nu för tiden kört i en styvhet de gillar och går vidare på den.stay_tuned sa:Dock (för att klargöra lite frågetecken angående övrigt pjäxsnack) är det många pjäxförsäljare som pratar just om att \\\"flexet blir hårdare i backen när det är -10 grader än nu, när det är 20 plusgrader i butiken.\\\" Menar man då att man ska välja en liten mjukare pjäxa i butik, för att pjäxan blir styvare i kylan utomhus?
Enligt mig ska man välja en pjäxa som känns styvare i butik, just därför att man omöjligt kan utsätta pjäxan för de påfrestningar som man åstadkommer \\\"in action\\\" så att säga. Man kan ju omöjligt stå med pjäxorna i butiken och \\\"simulera\\\" tänkbara påfrestningar på styvheten?
Rätt eller fel?
Dessutom vet jag inte riktigt rangordningen förutom att Trans. är mest lika i flex sen vita.
Är det en fråga???Hasse sa:Du har inte läst alla inlägg jeffa??
//H
Dessutom vet jag inte riktigt rangordningen förutom att Trans. är mest lika i flex sen vita.