Nordica the Zero?

NBorg

Medlem
Nordica the Zero?
Är lite sugen på ett par nordica the zero men skulle vilja höra folks åsikter om den? Någon som har testat den?

Tänker främst på att den är helt symetrisk och och är rekomenderad att mittmonteras. Hur funkar det i olika förhållande? Kommer inte bara köra bc kickers så det är ju bra om man tar sig framåt.

För er som inte vet vilken skida det är så är det bara att titta på länken:
https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/the-zero.html

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Nordica the Zero?
Både Sverre och Johan Jonsson kör ju lite på dem i årets och förra årets Free Radicals. Inte bara i de små hoppklippen utan riktig åkning. Kan inte tänka mig att nån av dem kör mittmonterat.

Nordica the Zero?
Lee-nus:

Självklart har jag sökt men man hittar inte speciellt bra fakta. Mest vanliga produktbeskrivningar.

Det är 184 cm som är intressant.

Nordica the Zero?
mkay tack! 08/09 är flat iaf? Jag är rätt ny när det gäller skidor, men tror inte jag vill ha rockers då de inte är alls lika sköna i pist om jag har förstått det rätt?

Nordica the Zero?
Ingen rocker på tidigare årsmodeller. Det finns många olika åsikter om rocker på på pistskidor, vissa menar att de tär en fördel så som hendryx. The zero är ingen optimal pistskida heller då den är symetrisk. Jag själv åkte den här säsongen på nordica ace of spades som också är symetrisk men jag upplevde den ändå som mycket lättsvängd och bra carvingegenskaper. Vad ska du använda dem till och hur tänker du montera?

Nordica the Zero?
Ah ok. Nae jag vet att det inte är någon optimal pistskida. Jag ska ner till Alperna och jobba som reseledare en säsong och kommer vara en del i pisten med gästerna antagligen. Annars på fritiden lär det bli en del off pist och park. Läst mycket om dem och alla säger att de är en bra all round skida som funkar riktigt bra i puder. Monteringen har jag inte tänkt på ( Är som sagt var ny när det gäller köpa skidor ), men tänkte skaffa ett par schizobindningar så man kan variera lite. Några tips?

Ace of spades midja ligger väl på typ 95 eller nåt sånt dock? så en del smalare än Zero.

Nordica the Zero?
Ja, ace of spades är en parkskida. Det var mest att jag ville berätta hur jag upplever en symmetrisk skida i pist. Och jag var som sagt positivt överraskad.

Nordica the Zero?
Ah alright. Låter bra det! Vetifan om det är värt att importera Zeroskidorna eller inte dock...jävla svårt o bestämma sig

Nordica the Zero?
Linghult sa:
Ah alright. Låter bra det! Vetifan om det är värt att importera Zeroskidorna eller inte dock...jävla svårt o bestämma sig
Om du har tänkt att köpa ett par Zeros så är det nog lika bra att ta tänka bort Schizon och tänka Jester ist... eller köpa en annan skida. Symmetrisk skida med spann går allt som oftast inte så bra i pudret eftersom den inte får så mkt bärkraft eller att tailarna sjunker ner. Ta en titt på årets Line Sir Francis Bacon tex :)

Nordica the Zero?
PNyberg sa:
Linghult sa:
Om du har tänkt att köpa ett par Zeros så är det nog lika bra att ta tänka bort Schizon och tänka Jester ist... eller köpa en annan skida. Symmetrisk skida med spann går allt som oftast inte så bra i pudret eftersom den inte får så mkt bärkraft eller att tailarna sjunker ner. Ta en titt på årets Line Sir Francis Bacon tex :)
Alla beskrivningar och recensioner säger att det funkar bra i puder dock? Alla säger olika :P Men visst är väl logiskt att en symetrisk har lite mindre bärkraft gämfört med en asymetrisk!

Nordica the Zero?
Linghult sa:
PNyberg sa:
Linghult sa:
Alla beskrivningar och recensioner säger att det funkar bra i puder dock? Alla säger olika :P Men visst är väl logiskt att en symetrisk har lite mindre bärkraft gämfört med en asymetrisk!
Med det sagt så skulle jag om jag vore du gå för nästa års zero med rocker. Pistegenskaperna blir nog inte så otroligt lidande som du kanske tror. Har sedan jag köpte min första rockerskida i stort sett bara åkt på rockerskidor. Fast iofs...pist är oftast bara min transport tillbaka till liften... hmm
Ne men faktiskt så är jag övertygad om att du kommer gilla en Zero med rocker bättre än den utan :)

Nordica the Zero?
Ok. Aja får se hur det blir...de zero som jag tänkte köpa verkar vara borta iaf :/ lutar åt att det blir ett par rossignol s5 nu. Funderar också på ifall man ska köpa skidorna i Bad gastein när jag åker ner den 15 jul. Frågan är bara hur priserna är där nere!

Nordica the Zero?
Linghult sa:
Ok. Aja får se hur det blir...de zero som jag tänkte köpa verkar vara borta iaf :/ lutar åt att det blir ett par rossignol s5 nu. Funderar också på ifall man ska köpa skidorna i Bad gastein när jag åker ner den 15 jul. Frågan är bara hur priserna är där nere!
Kolla æven på Rossignol S6 som till i år begåvats med rocker. Har sj haft ett par Scratch Steeze, som skidan hette førr, som varjedagskida førr førra sæsongen och jag verkligen ælskade dom. Det enda som jag saknade på dom var just rocker..... så nu ær det bara att slå sig løs! :D

Nordica the Zero?
PNyberg sa:
Linghult sa:
Kolla æven på Rossignol S6 som till i år begåvats med rocker. Har sj haft ett par Scratch Steeze, som skidan hette førr, som varjedagskida førr førra sæsongen och jag verkligen ælskade dom. Det enda som jag saknade på dom var just rocker..... så nu ær det bara att slå sig løs! :D
lyssna på per, jag tror också mycket på dessa!

Nordica the Zero?
PNyberg sa:
Linghult sa:
Jag är lite skeptisk till rocker då jag kommer spendera många av mina arbetande dagar i pisten :(

Tillbaka
Topp