Nordica Zero (hur ska jag laga?)

Osterberg

Ny medlem
Tjaa,

Jag köpte ett par helt nya Nordica Zero (modell 2009) skidor in för förra säsongen, och när jag körde med dom så kom de åt varandra och skalade av "plasten" på skidan och nu undrar jag hur jag ska fixa det så det inte kommer vatten in i kärnan av skidan och så det ser "snyggt" ut igen. :)

Om man ska typ platsta om eller nåtgot liknade, kolla på bilderna så får ni se hur dom ser ut. ;)

Väldigt tacksam för svar! :)

/Viktor

Vatten in i kärnan behöver du inte oroa dig över alls. Så länge det är ngt lager innan träet så bör det vara epoxy där och då är det tätt. Om det är så att det är slitet så att du har kommit in i träet så är det bara att dra lite epoxy över den exponerade delen och låta det torka.

Angående kosmetiken då så är det enda jag kan säga är att sånt händer på alla skidor, mer elle mindre, och jag vet då inget knep mer än att måla i med samma färg som den bortskavda var.

Damn it Perra! Du hann före trots min sjukskrivning...

OnT
Precis som Per säger är det bara att låta det vara, topsheet skavs/slås bort relativt lätt men det är ingen fara.

Jag kan tipsa om tekniken (kanske inte så konstruktivt men funkar för mig) som går ut på att köra hårt på dem och försök undvika att stålkanterna blir böjda, laga stora coreshots (känns bätte om man skrattar när de dyker upp) med p-tex och när väl stålkanten väl går av (om det inte är det så flyger bindningen av och sliter sönder hålen...) hoppas att du fått in tillräckligt många dagar på dem.

Börja om.

Tillbaka
Topp