Norge

Pjeta

Ny medlem
Norge
Någon som har ett tips vart man ska åka i Norge för att få fin skidåkning. Önskar att det finns både lift men även möjlighet att göra toppturer. kommer ej att ha tillgång till bil varför det är bra om det finns billigt boende i närheten.

Jag och en kompis tänkte åka nu till helgen och stanna 10-12 dagar om det är någon som är interesserad av att hänga med så maila mig. På så vis blir ju boendet lite billigare.

Norge
oppdal 1,5 - 2 timer utenfor trondheim er et meget bra alpinanlegg med gode offpiste muligheter i nærheten av heisene. I tillegg er det gode topptur muligheter i nærheten. Har dere bil er ikke det ikke lange bilturen til Sunnmørsalpene heller. Fine fjell, masse fallhøydemeter og billig overnatting.
Det er billig å leie hytter på oppdal nå utenfor høysesongen også.

Ellers er Voss et bra anlegg, men det er nok litt lite snø der nå. Men kommer snøen i løpet av noen dager kan Voss stille med den beste offpisten i Norge etter min mening.

God tur!

Norge
Räcker att säga Hemsedal. Där har du allt. Lift som går högt (för att vara norden) och sedan finns det gångturer till de bästa vidderna och offpisten.

Tar allt från 1-2 timmar att knalla till de bättre områdena. 2 liftar och denna gångtur gör att du har en grym offpist att vänta !!!

MVH -Robban-

Norge
Narvik!! Need I say more? 1272 m vertikalt (nordens högsta), brant, icke så brant (vänta dej inte gröna), puder, pister, toppturer... Allt! Staden är ju nog inte den iddylligaste men åker du till norge för att åka skidor, åker du till Narvik!

Norge
Narvik er best litt sent i sesongen.
Dra til Narvik i april/mai

Ellers så kan jeg si meg enig i at det er et bra anlegg

Ikke så veldig langt til lofoten heller. Her fins mange fine toppturer og fin klatring. Se reportage i siste Åka Skidor for info om Lofoten

Tillbaka
Topp