Topptura i Norge

Topptura i Norge
Hej,
jag och mina kompisar tänkte dra nu v 12-13 på skidäventyr i Norge och topptura och åka lite i skidsystem. Har ni några förslag på bra topptursområden helst inte mer än 6-7 h från Göteborg? Har kollar på Sunnmørsalpene men tycker dte är lite för långt, har också kollat på Geilo har någon erfarenhet att topptura i det område? Men alla förslag på bra toppturer i Norge motas

Topptura i Norge
vi var i sunnmöre både över nyår och för ca 2 veckor sedan. Grymt före under nyår, men från mitten av februari (eller ännu tidigare) har det varit dels ganska varmt, regnat upp till minst 1000hm och varit rejält blåsigt, vilket har lett till hårt vindpinat högt upp och för oss varm blöt och tung snö längre ned. Dessutom väldigt mycket högre snögräns i slutet av februari än i början av januari. Om det inte blivit kallare och kommit rejält med snö emellan skulle jag kolla på något annat område för snar avfart. De brukar få mycket snö där, och det kom riktigt fina dumpar 25 december och 5 februari men i övrigt har det varit ett onormalt varmt och kanske lite besvikelsefullt år tyvärr.

Tillbaka
Topp