Tips på toppturer kommande månad..

AndreasNord

Medlem
Någon som har tips på toppturs-områden man kan köra bil till eller ta tåget till närmsta månaden? Jag bor i södra Sverige, söder om Göteborg, kollat på Borgafjäll men det är ju så satans långt att köra...
Egentligen behöver jag inget extremt, bara det finns snö och lite berg eller kullar..! Vore bra med nåt ställe där man kan lösa nånstans att bo oxå. Så någon som vill dela med sig av några idéer?

Marboh

Aktiv medlem
hur långt vill du köra?
Storulvån/sylarna har en del fint. Går att köra till Storulvån. Alternativt ta tåget till Duved sen buss. Sen kan man skida eller ta snövessla till sylarna om man vill dit.

AndreasNord

Medlem
Tack Marboh!
Storulvån låter ju härligt, ja vet bara att deras fjällstation är stängd men det går ju fint att köra bil dit. Sen verkar det som att Abisko har öppet för bokningar så jag klurar på att ta tåget dit :)

Marboh

Aktiv medlem
Det står på nätet att fjällstationen är öppen..? Tänkte åka dit imorgon.
Från hemsidan:
Fjällstationen är i full gång och öppen som vanligt. Till fjälls erbjuds aktiviteter för erfaren som nybörjare och det finns även turer med guide. Vi följer riktlinjer och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten för att värna om våra gästers och vår personals hälsa. Vi uppmanar alla till extra omsorg, ansvar och ökat fokus på handhygien och renlighet. Mer information om våra rutiner och vad du som gäst kan tänka på hittar du här. Information om våra bokningsvillkor hittar du här.”

det är fjällstugorna som är stängda vad jag förstår.

Henric-s

Medlem
Om jag satt med facit och kunde säga att allt lugnar ner sig och gränserna öppnade sig så skulle jag säga:åk till Norge, 30 mil från Oslo är du vid porten till Jotunheimen. Här finns hur många möjligheter som helst, i dagsläget är det dock helt stopp även för stugägare att åka till sina stugor över påsk. Vi som bor här har dock möjligheter att få lov att gå turer i hemkommunen. Hoppas att vi snart kan få lägga den här skiten bakom oss och gå vidare.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp