Norröna vs Sweet.

Seji

Ny medlem
Norröna vs Sweet.
Tänkte köpa en ny skaljacka i år. Har kollat runt och kommit fram till att det står mellan Norrona Lofoten XCR och Sweet Supernaut Jacket.

Har ni några tips om vilken som får bli den lyckliga? För-/nack-delar med jackorna?

tack på förhand.

Senast ändrad:
Norröna vs Sweet.
jag står inför ett liknande val. fast på byxfronten. hoppas man får snylta lite på tråden istället för att skapa en likadan.

norröna lofoten brallor
sweet supernaut brallor

vilka kan mäta sig med dessa i hållbarhet, funktion. design skiter jag i så länge det håller.

finns det fler alternativ i samma prisklass? max jag kan tänka mig att betala är runt 4000

edit: till dig som startade tråden: jag hade nog valt norröna jackan. den verkar lite kraftigare och designad mer efter funktion än utseende. dock är nog båda grymt bra

Senast ändrad:
Norröna vs Sweet.
Allvarligt vem betalar 4000:- för ett par byxor? Min erfarenhet säger att du har kört sönder eller tröttnat på dem efter en säsong. (Dvs om man åker mer än två svensson veckor i sälen) Ok att det är sjukt bra kvalité och snygg design, men 4000? det är 2/3 säsongsliftkort, eller 400 demi om man gillar den visan..

Norröna vs Sweet.
DennistheMenace sa:
Allvarligt vem betalar 4000:- för ett par byxor? Min erfarenhet säger att du har kört sönder eller tröttnat på dem efter en säsong. (Dvs om man åker mer än två svensson veckor i sälen) Ok att det är sjukt bra kvalité och snygg design, men 4000? det är 2/3 säsongsliftkort, eller 400 demi om man gillar den visan..
hade inte betalat det för många brallor men håller dem ett par säsonger (som norröna brallan verkar göra) så är det värt pengarna.

Norröna vs Sweet.
DennistheMenace sa:
surgubbe och snåljåp är vad du är, puss på dig! ;-)

Norröna vs Sweet.
Kan säga att jag just fått hem mina supernaut byxor men väntar fortfarande på jackan..
Byxorna går lös på 3500:- och jacka på 3000 tror jag om jag inte missminner mig..
Byxorna är galet sköna, mjuka och fina.. Grymt skönt med den extra höga ryggen så man slipper få snö i ryggen.. Bandet för att spänna är så pass elastiskt att även smala personer kan använda dom utan problem.. stora benfickor är ett plus om man ska frakta med sig mycket saker, annars är dom vanliga fickorna gjorda i något fleece material.. Saknas bakfickor.. Sweet kör med gore-tex rakt igenom som ni säkert vet..

Norröna vs Sweet.
Wuchi: Men jag pratar inte bara om kvalité, undrar bara om du verkligen orkar köra med samma byxa i 3 säsonger. Halva grejen är ju att kunna spendera lite pengar på lågsäsong. Kan ju inte vara lika kul när du köpt ett par byxor för 4000:- föregående säsong såvida man inte har en pappa med stora fickor..

CustomX: Bummare som inte vill spara i ett halvår för att köpa ett par skidbyxor, är vad jag är..

Henrik koivisto: Marknadsföringschef eller?

Norröna vs Sweet.
som sagt. jag lägger hellre en större summa mer sällan än att behöva köpa nytt hela tiden. och varför byta byxor varje säsong om dom håller längre? det blir billigare i längden så. min skidjacka har jag haft nu i 4 säsonger och den kämpar på bra. börjar dock bli rätt sliten & lappad. allt handlar om prioriteringar. går man inte ut så mycket, sparar på mat etc så har man råd med bra utrustning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp