Nose Guard Dervish

Funky-Carln

Ny medlem
Nose Guard Dervish
Tja!
Jag har köpt en Loaded Dervish ganska nyligen och undrar var man kan få tag på nose guards till den. Helst i Sverige. :D

Nose Guard Dervish
lånar tråden lite.
Kan ni inte ladda upp en bild på hur det ser ut med era noseguards och förklara hur ni fick fast det på brädan?

Nose Guard Dervish
Jag tog en plast-slang från Biltema (ganska hård) sen klippte jag upp den och gjorde små skåror i den så att man kan böja den lättare. Efter det gjorde jag två hål i varje ände sen drog jag straps igenom båda hålen och igenom extrahålen på brädan.

Nose Guard Dervish
funderar på att ta lite plexiglas och såga ur en hässkoform (formen på nosen), ta limma dit två sådana platter och sätta ena på översidan sn andra på undersidan och låta dom sticka ut en mm, lr ta och säatta en en plexiglas bit som man böjer runt nosen så hela plexi paketet blir som en slags dosa som man limmar dit.

sen har jag fundserat på att ta sånt där lim som man limmar med en varmpistol och lägga några lager sådana runt nosen men då är frågan om limmet är för mjukt/ icke slittåligt när det har tårkat?

Nose Guard Dervish
plexiglas är helt åt helvete svårt att hålla på med att fixa former + få snyggt (tycker jag iaf, men jag kanske bara är dålig ^^,)

Nose Guard Dervish
mjo, men jag vet hur man fixar det, här byggt med plexi en hel del... ;) men nu när du är inne, vad tror du om limmet? alltså idén med att ta ett limmlager :P

Senast ändrad:
Nose Guard Dervish
nu när jag är uppe igen efter lite sömn ;P Vet inte om det limmet kommer funka särskilt bra :) tänk på att du kommer ha din fot på den där grejen en hel del när du gör manuals... borra hellre hål i brädan och skruva ;)
själv kör jag på "man måste vara försiktig med sin bräda... i 3 veckor, sen äre bara o åka på! ;)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp