Nu får det vara nog!

JockeSki

Medlem
Nu får det vara nog!
Johan och övriga som är moderatorer på freeride.se och dess forum:

Nu får det faan vara nog! Jag orkar inte med detta sjukt barnsliga forum mer med snorungar som inte vet hur man beteer sig i ett forum eller inte ens följer reglerna. Trådar som denna:

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=31214

är det värsta jag sett och då använder jag många forum på internet. Det MÅSTE bli fler moderatorer på freeride.se och klara tydliga regler. Och så fort dom bryts ska det utfärdas varningar som i slutändan kan leda till avstängning.

Om det inte blir bättring så ger jag upp och avregistrerar mig!

Tack för mig.

ps. förresten, kan ni inte skapa en omröstning så vi får se hur många det är som vill ha kvar sånna som Filleee här på freeride.se? ds.

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Ja de är verkligen så att man bli alldeles jävla trött. I bland udrar jag vart ungdomen av i dag är på väg. Ett tag var jag stolt över freeride och dom som skrev här men nu är de på väg utför...
Kalle Kax

Nu får det vara nog!
lugn nu....titta du på trådar som du gillar. och låt de trådar som du inte gillar vara. det är inte så jobbigt att trycka på "tillbaka"-knappen när man känner att innehållet i en tråd inte är något som passar ens personliga tycke och smak.
inget att hetsa upp sig för kanske...

Nu får det vara nog!
JWester - Oss andra i denna tråden: 1-5. Ser ut som att du käre Wester förlorar i en ev. omröstning.

Vi gillar dom flesta trådarna (eftersom vi älskar allt med skidåkning) men det är tråkigt att trådar som skulle kunna vara väldigt intressanta förstörs av skitungar och deras barnsliga inlägg och attityder. Jag är tydligen inte den enda som tröttnat. Kanske på sin tid att göra nått åt det.

Nu får det vara nog!
helt rätt, vissa trådar går alldeles för långt, med hjälp av fler admins/moderatorer som kan låsa onödiga trådar skulle vi få ett renare forum.

mena finns ju vissa ämnen som det finns 1000 olika trådar till! som handla om samma grejj, ganska onödigt!

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
JWester sa:
lugn nu....titta du på trådar som du gillar. och låt de trådar som du inte gillar vara. det är inte så jobbigt att trycka på "tillbaka"-knappen när man känner att innehållet i en tråd inte är något som passar ens personliga tycke och smak.
håller med båda Wester har rätt med att om man inte gillar vad det handlar om, men håller med JockeSKi att många trådaer skappas i onödan. Jag är inte heller felfri det har hänt att man startat en tråd bara för att man inte orkar leta i forumet efter svar. men bara för att man inte får svar på en tråd så behöver man inte göra en likadan, utan man kan ju uppdatera den!

allt för mig !

Nu får det vara nog!
KaILe: Jag bryr mig inte jättemycket om frågor som dubbelpostas. Det kan va jobbigt men det kan va misstag eller att folk är för lata för att söka i forumet. Men det värsta är taskig attityd och inlägg som inte tillför forumet nånting. Och att en sån enkel regel inte följs som att man inte ska diskutera fildelning. Det kan man tycka vad som helst om men nu är det en regel och den är till för att följas.

Nu får det vara nog!
Håller med, den intellektuella och mentala nivån i vissa inlägg är lite skrämmande. Alldeles för mycket personliga påhopp och oförskämdheter helt i onödan.

Nu får det vara nog!
JockeSki sa:
ps. förresten, kan ni inte skapa en omröstning så vi får se hur många det är som vill ha kvar sånna som Filleee här på freeride.se? ds.
skulle säga att det var Lemmel som började kaxa med honom i den tråden - https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=31214 ... han frågade bara snällt om någon kunde vara schysst att skicka några låtar, iofs ska man inte snacka om nedlandning av musik - men det kunde ha handlar om någtor annt... skulle också säga jävla bög till nån som gör inbrott i min bil

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
JockeSki sa:
KaILe: Jag bryr mig inte jättemycket om frågor som dubbelpostas. Det kan va jobbigt men det kan va misstag eller att folk är för lata för att söka i forumet. Men det värsta är taskig attityd och inlägg som inte tillför forumet nånting. Och att en sån enkel regel inte följs som att man inte ska diskutera fildelning. Det kan man tycka vad som helst om men nu är det en regel och den är till för att följas.
joo det håller jag med dom = ) men be Johan,Nojlas,Drsnow (vet ej om namnen är rätt)
varna dom eller ta bort blockera.

Nu får det vara nog!
Nu finns inte tråden mer. Det mesta i tråden ansåg jag bröt mot forumreglerna, dessutom så innehöll den mest en massa skit. Egentligen brukar jag bara låsa sådana här trådar, men i det här fallet så blir det nog lugnast så här.

Jag vill uppmuntra alla freerideanvändare att använda anmälningsknappen mer. (Det lilla utropstecknet till höger om varje inlägg). På så sätt kan felplacerade och irrelevanta trådar snabbare flyttas/låsas/raderas efter vad som nu behövs.

Det är många som anser att det skrivs mycket dåliga inlägg på freeride just nu, men faktum är att det också skrivs färre riktigt bra inlägg på freeride. Kanske kan DU som läser detta ta dig i kragen och skriva något kul i freerides forum?
Dessutom så verkar en del användare vara direkt skrivnödiga, man har inget att skriva om, men måste tvunget skriva något i tråden. "ÅÅh, coolt!" - "Håller med!" - "Chilla ner" säger ju bara vad din personliga åsikt är, men det lämnar ju ingen intressant läsning för övriga läsare.

"If you have nothing to say, say nothing!"

Nu får det vara nog!
Jag undrar om Moderatorerna(?) kan tabort vissa svar eller om man måste ta bort hela trådar för det skulle ju vara super...

Nu får det vara nog!
Äntligen någon som tar upp ämnet!
Det sista året tycker jag det har gått utför freerides forum... Det är ju inte många inlägg på varje tråd där det står något intressant på ju mest tycker jag det handlar om att skriva nått först och det är väll inte det det går ut på??? Atityden = SUCK!

Hoppas på ett trevligare och mer seriöst forum...

Erixon

Nu får det vara nog!
haha har märkt det jag är med i ett bilforum där åldern är 30+ det är jag och en till som är under 20 och vi är typ 200 som är aktiv medlm där:P

Nu får det vara nog!
Vem tvingar dej att hänga på freeride? Håller dock med dej till viss mån , men jag tycker inte att du ska gnälla så förjävligt. Och för alla som säger " ÅH, äntliiiiigen någon som tar upp detta sjukt viktiga ämnet ämnet" så kan jag ju säga att det vart uppe tusen ggr förr. jag tycker bara det viktigaste är att behandla alla med respekt på forumet och inte bara skriva en massa kaxigt bajs. Då fixar det sig.

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Enligt mig så bode det tillkomma iallafall 1 ny moderator, på så sätt skulle stämingen på freeride kunna hållas över den "Dagisnivå" som faktistk vissa trådag gör..

men jag tycker även att de finns personer på denna sida som värkligen får mig(säkert många fler) att faktiskt sitta å skratta i flera minuter Pga. deras sjukt Roliga/ironiska inlägg.. snälla mera sånt åt folket och mindre tjafs/trams i forumet.

piis//jeppe

Nu får det vara nog!
En forumvärd till skulle spela roll hur? Problemet ligger inte i hur vi forumvärdar sköter det, utan hur VI (även jag alltså) användare sköter det.

Nu får det vara nog!
Jag tycker att alla trådar ska godkännas så länge inte diskutionerna handlar om bajs, knark.....dissar m.m! Löser vi det finns det inget problem enligt mig

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Hej JockeSki & övriga less-på-forumet-användare!

Jag håller helt och hållet med er, har själv ledsnat både en och femton gånger på forumet och en hel drös av FR:s användare. Tills jag upptäckte Blockera-funktionen!! Måste än en gång pusha för denna magiska funktion som tillåter blockera vissa användare. Upptäcker du ett drygt, kaxigt, illa formulerat eller helt meningslöst inlägg i någon forumtråd, gå bara in på skaparens medlemssida och klicka där på Blockera (längst upp under namnet) så slipper du hädanefter alla trådar och inlägg som någonsin har eller kommer att skapas av blockerade medlemmen. Superbra. Har skrapat ihop en lång radda på min sida, och upplever forumet som betyyyydligt roligare och skönare än tidigare.

Kom även ihåg att under Inställningar i Forum-delen kryssa i de trådar du inte bryr dig om. Till exempel är jag inte överdrivet pigg på att veta vilken skida som är bäst i pipen eller se alla studsmattekidsens klagomål på varandras tuffa filmer, därför slipper jag numer bland annat det i och med att gröna bocken lyser i Skidor - Jibb- och Studsmatta-trådarna.

Om användare blockeras och deras irriterande inlägg inte syns i forumtrådarna kan man väl hoppas på att de till slut ledsnar på att lägga sig i när de blir konstant ignorerade av oss (lyckligt ovetande) andra.

Simma lugnt /Sara

Edit: har i och med den här Nu får det vara nog-tråden lyckats klämma in tre användare till på min blockerade-lista, så blev forumet ännu lite mysigare att läsa i...

Edit 2: förlåt, fyra användare till...

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
HotDamnSara: Du är min hjältinna nu!! Sjukt skönt att se vissa inlägg från vissa.. Helt plötslig så blev det mycket lättare. Blockade på en 20 pers så...

Tackar för tipset!!

Nu får det vara nog!
HotDamnSara sa:
Hej JockeSki & övriga less-på-forumet-användare!

Jag håller helt och hållet med er, har själv ledsnat både en och femton gånger på forumet och en hel drös av FR:s användare. Tills jag upptäckte Blockera-funktionen!! Måste än en gång pusha för denna magiska funktion som tillåter blockera vissa användare. Upptäcker du ett drygt, kaxigt, illa formulerat eller helt meningslöst inlägg i någon forumtråd, gå bara in på skaparens medlemssida och klicka där på Blockera (längst upp under namnet) så slipper du hädanefter alla trådar och inlägg som någonsin har eller kommer att skapas av blockerade medlemmen. Superbra. Har skrapat ihop en lång radda på min sida, och upplever forumet som betyyyydligt roligare och skönare än tidigare.

Kom även ihåg att under Inställningar i Forum-delen kryssa i de trådar du inte bryr dig om. Till exempel är jag inte överdrivet pigg på att veta vilken skida som är bäst i pipen eller se alla studsmattekidsens klagomål på varandras tuffa filmer, därför slipper jag numer bland annat det i och med att gröna bocken lyser i Skidor - Jibb- och Studsmatta-trådarna.

Om användare blockeras och deras irriterande inlägg inte syns i forumtrådarna kan man väl hoppas på att de till slut ledsnar på att lägga sig i när de blir konstant ignorerade av oss (lyckligt ovetande) andra.

Simma lugnt /Sara

Edit: har i och med den här Nu får det vara nog-tråden lyckats klämma in tre användare till på min blockerade-lista, så blev forumet ännu lite mysigare att läsa i...

Edit 2: förlåt, fyra användare till...
är jag en av dom fyra lyckliga Sara? puss

Nu får det vara nog!
JWester sa:
för en gång skulle håller ja me Jacob.. måste man läsa hela forumen om man tycker de är skit? dom som skriver i dom forumen o har kul kan väll fan få ha de ?

/ H

Nu får det vara nog!
Nå.
Jag kan väl gå med på att min dryghet kanske gick över styr om det är nån som är arg på mig.

Dock har jag inget till övers för 14åringar som inte vet hut.
Det är dock synd att många trådar på forumet - även med hjälp av blockeringsfunktionen - är helt korkade och osedvanligt dumma. Det kan väl inte vara så att krascher via studsmatta och hopp i backen har fått vissa användares hjärnor att spåra ur och inte tänka längre än.. en viss punkt?

Vad är det som är så svårt med att trycka en gång på sökfunktionen och skriva in sin fråga där? Oftast så kommer svar upp.

Så jag håller med de flesta här.

Snödjup

Tillbaka
Topp