Nu pratar vi STOOOOOORA drop!

OK..anta att ni aldrig visste att han hade gjort d här.. och så ser ni i nästa free radicals film nån galning som åker och gör ett drop på dryga 80 meter..vem skulle inte tappa hakan?

okej jag postar aldrig här längre.. men på en random surf hamnade jag här och fick syn på denna tråd och jag blev lite smått förbannad måste jag säga. tror ni själva att det är möjligt att klockrent stompa landningen på ett 82-meters dropp????????????????? hade han landat på fötterna så hade ju förmodligen laggen gått åt helvete samt hans ben, rygg osv. och tokar som droppar stort stompar ju inte ofta landningen utan landar sittandes/på ryggen. men dem droppen kanske inte heller gills??? klart som fan att jamies dropp är giltigt som världsrekord.. och JA det är skidåkning och jävligt galen sådan som för mig inger sjukt mycket respekt. jamie tänjer på gränserna och droppar 3 gånger högre än de flesta proffs friåkarna gör. all cred åt jamie.

ÖÖÖÖHH!!! Det här börjar ju gå överstyr, nu blir ja rädd...

[EDIT] Jag vet inte om jag bara är allmänt korkad men är inte 275 fot exakt 83,875m typ?

ja tycker att det är skidåkning...de e ju som att hoppa ett typ 5 meters drop...bara att det är högre...om inte det här är skidåkning då är ju inte ett 5 meters drop heller det...lr hur???

Rent teoretiskt bör det väl gå att sätta landningen på ett 80m dropp!? Eller? Jag menar, om man har en
tokbrant landning som sen flackar ut vilket leder till att man kan få ner farten efter ett tag....ett ganska bra
tag...

Kanske ingeting att testa, men principen borde ju stämma. Lite som i backhoppning. Ju brantare landning
desto mindre komprimeras kroppen i landningsögonblicket. finns det ngn galning med granitlår därute som e
sugen på att testa, eller ska vi kidnappa Anja P o sen slänga ut henne från ett flygplan. Siktar vi på en brant
landning så kanske hon lyckas.

Även om Jamie borde prata igenom sitt självbekräftelsebehov med en psykolog så är han värd respekt för att
han laddade stooooooooooort. Även om vi snackar klättring så e den väggen stor...

Tillbaka
Topp