Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nugens kontaktpunkter är flyttade långt ut samt ät lite blendade, inte så skarpa alltså. Det ger en lång kontaktyta på en liten bräda och ger en sykt liten nose och tail. Brädan har ju också rocker vilket gör att den ändå flyter som den ska i puder, om du har tyngden på bakbenet så blir ju halva brädan som en lång nose liksom.. så är det ju med alla rockers.linder sa:vad är det som gör att man kan ha ca 10cm kortare med NUG'en?
vad har den som tex libtech och gnu inte har? :P
Aha sweet :D skulle vara roligt att prova den och se vad som skiljer mot min 156 gnu ccs (banan + magnetraction)Coldis sa:...linder sa:
Det är mer det som är hemligheten med att kunna gå ner i storlek. Dom kör negative core profile(om jag inte minns helt fel) Där brädan är tunnare mellan bindningarna och tjockare mot tip/tail, detta tillsammans med det du sa tidigare (dvs elongated effective edge, och till viss del även P.D.E eller frostbite) gör at man kan downsizeá så mycket. WWW var först med att förkorta brädor, men den var utan samma core technologi som Nug, därför den inte kan vara lika kort.Coldis sa:Det här konceptet har ju gjorts tidigare på många jibb brädor dock, det som gör nugen speciell är att det är ingen jib bräda och en är inte speciellt mjuk. Den är lite mjukare mellan bindningarna, men sedan ganska stiff utanför bindningarna ut mot nose och tail för att den ska funka över hela berget, den är trots allt lanserad som en all mountain bräda och ingen liten jibbplanka.
Har du fått din bräda?Mclean sa:Står att den är slut redan.. Hahaha.
var då?Mclean sa:Står att den är slut redan.. Hahaha.
Grattis!!PojkenMedTur sa:Jag beställde en 146a nu =)
Om nån vill ha en 150a så har jag en i vardagsrummet som endast är åkt 10åk i hammarbybacken med!
Hur fick du tag i dem?PojkenMedTur sa:Förra årets cartel som jag uppgraderat toe-capspen på till årets.
=)
Toecapsen?snow_flake sa:Hur fick du tag i dem?PojkenMedTur sa:Förra årets cartel som jag uppgraderat toe-capspen på till årets.
=)
Japp det var det jag menadePojkenMedTur sa:Toecapsen?snow_flake sa:Hur fick du tag i dem?PojkenMedTur sa:Förra årets cartel som jag uppgraderat toe-capspen på till årets.
=)
Beställde dem som reservdelar från oneoff, årets cartel är verkligen sjukt fina bindningar imo, kändes mkt bättre rakt igenom jämfört med mina från förra årets =/
Absolut! Upgrade, super vart det!MrSund sa:Min 150 är på väg med UPS, just nu i Tyskland.
jag hade funderingar på Burton Mission men det kanske är värt att lägga til 400 pix och få Cartel istället. Vad säger ni?
la upp min med nu, tog lite inspiration från J-lus annons :PThomsson sa:Det där J-lu's nug.
Just for the record.
Han gillar den, han köpte tvåKaskar sa:Köp den här då http://www.blocket.se/stockholm/Snowboard_Burton_NUG_146_31404536.htm?ca=11&w=1&last=1
Nån som inte gillade sin
De kan komma i olika colorways på basen. Finns ett antal kombinationer på NUG.Mclean sa:Jag fick min Nug idag med black base. Någon förklaring till varför det finns eller vad poängen är? Det stod inte att det var black base när jag beställde, men jag är lika glad för det. Time to shred.
Min Nug kom med UPS för 20 min sedan. den har NUG-texten på basen.. Kärlek.....J-Lu sa:De kan komma i olika colorways på basen. Finns ett antal kombinationer på NUG.Mclean sa:Jag fick min Nug idag med black base. Någon förklaring till varför det finns eller vad poängen är? Det stod inte att det var black base när jag beställde, men jag är lika glad för det. Time to shred.
Jag har ocså NUG-texten under, men i annorlunda färger. Jag hade visst white base. Tyckte bara det var konstigt att det inte stod det när jag beställde den.MrSund sa:Min Nug kom med UPS för 20 min sedan. den har NUG-texten på basen.. Kärlek.....J-Lu sa:De kan komma i olika colorways på basen. Finns ett antal kombinationer på NUG.Mclean sa:Jag fick min Nug idag med black base. Någon förklaring till varför det finns eller vad poängen är? Det stod inte att det var black base när jag beställde, men jag är lika glad för det. Time to shred.