Nug

Nug
Baserna är diecuttade, alltså är varje material utskuren och sedan tillpusslat på basen.

Alltså: om det finns 3 färger på basen och alla skulle vara likadana så skulle de ändå behöva kasta allt material som blir över. Nu kan de istället få 3 olika colorways och bara använda 1/3 del av materialet de hade tänkt innan, tänk efter.

Vit text skärs ut ur ett helvitt papper, då blir det vit bakgrund och vit mellanline kvar, skär man ut den vita mellanlinen och lägger den mot en svart bas med blå text osv så kan man hela tiden använda allting utan att kasta något :)

Detta är ju väldigt vanligt när man gör snowboardgraphics, man får lite roligare med olika färgkombinationer, plus att man sparar material

Nug
riccweee sa:
Det är mer det som är hemligheten med att kunna gå ner i storlek. Dom kör negative core profile(om jag inte minns helt fel) Där brädan är tunnare mellan bindningarna och tjockare mot tip/tail, detta tillsammans med det du sa tidigare (dvs elongated effective edge, och till viss del även P.D.E eller frostbite) gör at man kan downsizeá så mycket.
Flera Burton-brädor har negative core profile, men det som NUG har är "squeeze-box".

image0013.jpg

Läs mer:
http://knowledgebase.porterstahoe.com/the-2012-early-release-burton-nug-snowboard-part-1/

NUG 2012 sägs ha en Flying-V -modell, men detta vet nog Coldis mer om...

Nug
Nug verkar vara en rolig bräda fast jag inte har testat än..
undrar om dom andra märkerna gör en nug också nästa år?
libtech kom ju med rocker sen flöt det på...

Nug
J-Lu sa:
riccweee sa:
Det är mer det som är hemligheten med att kunna gå ner i storlek. Dom kör negative core profile(om jag inte minns helt fel) Där brädan är tunnare mellan bindningarna och tjockare mot tip/tail, detta tillsammans med det du sa tidigare (dvs elongated effective edge, och till viss del även P.D.E eller frostbite) gör at man kan downsizeá så mycket.
Flera Burton-brädor har negative core profile, men det som NUG har är "squeeze-box".

http://blog.porterstahoe.com/wp-content/uploads/2010/12/image0013.jpg

Läs mer:
http://knowledgebase.porterstahoe.com/the-2012-early-release-burton-nug-snowboard-part-1/

squeezebox ÄR negative core profile, din bild visar exact det jag sa, tjockare utanför bindningar osv, vi säger samma sak... bara att Burton gillar att använda namn och gimicks.
eller?

\"Well it's the “Squeezebox" doing it kids – the term that Burton is using to describe the construction process whereby the core of the snowboard itself is milled out thicker past the bindings towards the tip and tail of the snowboard.\"

tagit från din egen länk..... just sayin :D

Nug
riccweee sa:
J-Lu sa:
riccweee sa:
Flera Burton-brädor har negative core profile, men det som NUG har är \\\"squeeze-box\\\".

http://blog.porterstahoe.com/wp-content/uploads/2010/12/image0013.jpg

Läs mer:

squeezebox ÄR negative core profile, din bild visar exact det jag sa, tjockare utanför bindningar osv, vi säger samma sak... bara att Burton gillar att använda namn och gimicks.
eller?

\\\\\\\"Well it\\\'s the “Squeezebox\\\" doing it kids – the term that Burton is using to describe the construction process whereby the core of the snowboard itself is milled out thicker past the bindings towards the tip and tail of the snowboard.\\\\\\\"

tagit från din egen länk..... just sayin :D
Oki! Blev lite förvirrad att de hade beskrivning både för Negative core profile OCH Squeezebox ifall det ändå är samma sak, men då kanske vi har rett ut begreppen då?

http://www.burton.com/mens-boards-the-nug-snowboard/245750,default,pd.html?start=25&cgid=mens-boards

nn00pg.jpg

25ggryu.jpg

Negative core profile
negativeCoreProfile.gif

The team favorite! Thinner sections of core between the bindings soften flex and torsion for a more playful feel and added foot control that's perfect for everything from park to pow.

Nug
word, ett bra sätt att säga det kan väl vara att squeezebox e en typ av negative core profile antar jag.
i vilket fall, jäkligt shysst grafik du hittade på det! jag har bara kollat dryga videos från burtown. ja e inte nog tekniskt begåvad för att lägga up :P

Måste säga att jag INTE gillar burtons nya gimick-vansinne som startade typ i år. Allt som förut haft ett hyfsat tekniskt namn har nu ett nytt fränt namn, som låter ballt. Typ Frostbite, dumt att bara hålla kvar samma namn som alltid?
eller typ lightningbolts eller whatever. blir alltid massa confusion när dom håller på så. jaja, slut rabblat från mig.

tjo

Nug
Riccwe: +1. Vad är "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" liksom?

Men snowboardföretagen riktar väl sig mot dem mindre.
Btw: "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" Var ett ironiskt exempel så ingen kommer och "trollar".

Nug
Morrow Lunchray!

Någon på detta på detta forum som kommer ihåg denna bräda från ca.1995? Ca. 140cm lång bräda designad för flatland tricks, och likadan design som Nug:en. Vet inte riktigt hur mycket groundbreaking design detta är egentligen...?

Nostalgi:)

Nug
JanN sa:
Morrow Lunchray!

Någon på detta på detta forum som kommer ihåg denna bräda från ca.1995? Ca. 140cm lång bräda designad för flatland tricks, och likadan design som Nug:en. Vet inte riktigt hur mycket groundbreaking design detta är egentligen...?

Nostalgi:)
Lunchtray väl?. Ja, den hade väl spoon-nos också. Eller var det bara Spoon-modellen som hade det?

Nug
Yes, LunchTray.

Tror att den hade spoon-nos. Morrow var rätt nyskapande på den tiden. Mycket gammal design som gjort comeback under de senaste åren.

Nug
Thomsson sa:
Riccwe: +1. Vad är "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" liksom?

Btw: "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" Var ett ironiskt exempel så ingen kommer och "trollar".
shit, börjar vi bli gamla? btw, jag lol´ade åt "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster"

Nug
Thomsson sa:

shit, börjar vi bli gamla? btw, jag lol´ade åt "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster"

Senast ändrad:
Nug
Min förra bräda (capita indoor survival FK) var 158cm lång. Jag tyckte att den var för lång.
Nu ska jag köpa en burton nug, men jag vet inte om jag ska ha en 150 eller 146. vad rekommenderar ni?
Jag är 183 lång och väger drygt 75 kg och har size 11 på bootsen.

Tillbaka
Topp