Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det ska nog lite mer till innan man kan kalla en bräda med die cuttad-base för miljösmartMclean sa:Miljösmart bräda![]()
Vilken är den fulaste basen?PojkenMedTur sa:Fick den fulaste basen =/
Flera Burton-brädor har negative core profile, men det som NUG har är "squeeze-box".riccweee sa:Det är mer det som är hemligheten med att kunna gå ner i storlek. Dom kör negative core profile(om jag inte minns helt fel) Där brädan är tunnare mellan bindningarna och tjockare mot tip/tail, detta tillsammans med det du sa tidigare (dvs elongated effective edge, och till viss del även P.D.E eller frostbite) gör at man kan downsizeá så mycket.
squeezebox ÄR negative core profile, din bild visar exact det jag sa, tjockare utanför bindningar osv, vi säger samma sak... bara att Burton gillar att använda namn och gimicks.J-Lu sa:Flera Burton-brädor har negative core profile, men det som NUG har är "squeeze-box".riccweee sa:Det är mer det som är hemligheten med att kunna gå ner i storlek. Dom kör negative core profile(om jag inte minns helt fel) Där brädan är tunnare mellan bindningarna och tjockare mot tip/tail, detta tillsammans med det du sa tidigare (dvs elongated effective edge, och till viss del även P.D.E eller frostbite) gör at man kan downsizeá så mycket.
http://blog.porterstahoe.com/wp-content/uploads/2010/12/image0013.jpg
Läs mer:
http://knowledgebase.porterstahoe.com/the-2012-early-release-burton-nug-snowboard-part-1/
NUG 2012 sägs ha en Flying-V -modell, men detta vet nog Coldis mer om...
Ja, då var det falskt...evilhaz sa:Nästa års Nug kommer inte som Flying-V.
Vad baserar du det på? Har du sett restricted katalogen också?evilhaz sa:Nästa års Nug kommer inte som Flying-V.
Skulle de teknikerna ens vara kompatibla? Måste inte nug vara rocker för att det ska funka så bra som det gör?evilhaz sa:Nästa års Nug kommer inte som Flying-V.
Jag har katalogen och har gått igenom varenda pryl.Coldis sa:Vad baserar du det på? Har du sett restricted katalogen också?evilhaz sa:Nästa års Nug kommer inte som Flying-V.
Oki! Blev lite förvirrad att de hade beskrivning både för Negative core profile OCH Squeezebox ifall det ändå är samma sak, men då kanske vi har rett ut begreppen då?riccweee sa:squeezebox ÄR negative core profile, din bild visar exact det jag sa, tjockare utanför bindningar osv, vi säger samma sak... bara att Burton gillar att använda namn och gimicks.J-Lu sa:Flera Burton-brädor har negative core profile, men det som NUG har är \\\"squeeze-box\\\".riccweee sa:Det är mer det som är hemligheten med att kunna gå ner i storlek. Dom kör negative core profile(om jag inte minns helt fel) Där brädan är tunnare mellan bindningarna och tjockare mot tip/tail, detta tillsammans med det du sa tidigare (dvs elongated effective edge, och till viss del även P.D.E eller frostbite) gör at man kan downsizeá så mycket.
http://blog.porterstahoe.com/wp-content/uploads/2010/12/image0013.jpg
Läs mer:
http://knowledgebase.porterstahoe.com/the-2012-early-release-burton-nug-snowboard-part-1/
NUG 2012 sägs ha en Flying-V -modell, men detta vet nog Coldis mer om...
eller?
\\\\\\\"Well it\\\'s the “Squeezebox\\\" doing it kids – the term that Burton is using to describe the construction process whereby the core of the snowboard itself is milled out thicker past the bindings towards the tip and tail of the snowboard.\\\\\\\"
tagit från din egen länk..... just sayin :D
Lunchtray väl?. Ja, den hade väl spoon-nos också. Eller var det bara Spoon-modellen som hade det?JanN sa:Morrow Lunchray!
Någon på detta på detta forum som kommer ihåg denna bräda från ca.1995? Ca. 140cm lång bräda designad för flatland tricks, och likadan design som Nug:en. Vet inte riktigt hur mycket groundbreaking design detta är egentligen...?
Nostalgi![]()
shit, börjar vi bli gamla? btw, jag lol´ade åt "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster"Thomsson sa:Riccwe: +1. Vad är "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" liksom?
Men snowboardföretagen riktar väl sig mot dem mindre.
Btw: "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" Var ett ironiskt exempel så ingen kommer och "trollar".
shit, börjar vi bli gamla? btw, jag lol´ade åt "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster"Thomsson sa:Riccwe: +1. Vad är "lightningboltsuperdupercorenitroboostcamberocknitrobooster" liksom?
Men snowboardföretagen riktar väl sig mot dem mindre.