Ny AT bindning från G3

• Trådstartare Trådstartare MikeMike
  • Start datum Start datum
Ny AT bindning från G3
Man kan ju "boosta" DIN:en när man är i en no-fall-zone genom att låsa tådelen med Tour Lock Mode'n. Herregud vilka grejer!

Ny AT bindning från G3
Gnälliga gubben säger att det ser ut som en Dynafit fast med lite plast runtomkring som gör att den väger lite mer. Vad är nyttan?

Ny AT bindning från G3
En annan gnällig gubbe är beredd att hålla med. En dynafit bindning med plastlull som ger 500 gram extra vikt och går sönder samtidigt lägre din är på dynafit Z12.

En klenare, tyngre och bräckligare dynafit.

Var ser jag fel? Rätta mig!

Ny AT bindning från G3
Nu är det ju så att G3 Onyx inte är gjord för att vara ett superlätt alternativ till dynafit utan ett stabilare, flera funktioner i både tå och häldel som markant ökar utförsåkarprestandan mot tidigare bindningar med samma system, och bindningen kommer gå till DIN 12, och då menar jag riktig DIN inte bara nästan DIN.

Och ang ATK tipset, inte riktigt samma kund på dem och duke va?

Ny AT bindning från G3
Mycket skall man se och läsa...

Har testat G3 Onyxen och måste tyvärr säga att det enda den tillför är att man inte behöver kliva ur bindningen för att gå från utförsläge till walkläge. Allt annat G3 och deras medlöpare skriver kan avfärdas som petitesser. Dynafit TLT är fortfarande bättre efter 15 år.

Faktum är att bindningen väger 50% mer än den tyngsta dynafitbindningen, och den är inte ett dugg stabilare. Efter att ha skruvat ner den i små bitar skulle jag tvärtom tro att bakdelen blir rackligare med tiden, med allt vad det innebär.

Mitt betyg blev 2 på 5 gradig skala. Dynafits patent har gått ut och det är en fri värld, men för f__n G3, åk hem, gör om!

Tillbaka
Topp