Ny bra filmkamera

Maxudd

Ny medlem
Ny bra filmkamera
Tjenare. Nu behöver jag en ny kamera för att göra lite skid filmer. Vill att priset är runt 1000-1600. Ska kunna filma i HD och vara en bra kamera. Ja jag har sökt runt lite men inte hittat det jag sökt för. Och såklart kunna ta kort med.

Ny bra filmkamera
du ska nog kpa en aiptek AHD Z600 från tekninkmagasinet.se, tror det är det bästa du kan få för den prisklassen men då måsta du köpa till ett minneskort för en liten peng

Ny bra filmkamera
Jag skulle avråda fråna tt köpa nåt sånt. För ett år sen ungefär tänkte jag som du och slog till på en aiptek. Skärpan är helt värdelös, den kommer inte att kunna fokusera på nånting alls och har oftast urusel optisk zoom. Den saknar alltså alla grejer du behöver för att göra skidfilm. Om jag vore du skulle jag lugna ner mig när det kommer till upplösningen och istället försöka hitta vettig optik. Efter aipteken insåg jag att det var bättre med en kamera med enklare upplösning men bättre optik och började leta bland vanliga sd-videokameror men upptäckte snart att en vettig digitalkamera har mil bättre optik (mycket på grund av konkurrensen som råder inom området. Innan du köper nån alls skulle jag råda dig att kolla in på vimeo.com, sen söker du på den kameramodell du är intresserad av och kollar exempelvideos, gärna med rörliga bilder så får du se skillnaden. För min del föll valet på en sån här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=404252 och det har jag inte ångrat nån gång. Bilden blir asbra och jag kan zooma rejält medan jag filmar. Sen tar den ganska bra kort med. Velade och valde länge mellan den och motsvarande panasonic. Snålheten vann men jag vet inte om jag valde rätt ännu eftersom jag inte kunnat jämföra...

Ny bra filmkamera
Sen är det rent krasst så att man får lite vad man betalar för och för 1500 får man inte mycket till optik. Men gör bara inte valet att fokusera på HD framför anständig optik

Senast ändrad:
Ny bra filmkamera
gud vad bra att en som har provat och vet saker säger nå vättigt Tack så jätte mkt. Ska göra som du sa kolla runt lite men den du har verkar nice.

Ny bra filmkamera
var bara noga med att kolla så att du får optisk zoom, gärna uppåt 10x som går att zooma medan du filmar..

Tillbaka
Topp