Ny bräda för i år

Addow

Ny medlem
Ny bräda för i år
Tjena dax att inskaffa en ny bräda i år skulle behöva lite tips och så :). I alla fall jag har åkt runt 10 år 1-6 veckor per säsong har spendera mina dagar på en Nitro T1 159.

I år blir det första året i Alperna (; jag har mina tankar på en SKATE BANANA 159CM W är ändå 180cm, 90kg och storlek 45 på skorna, dock jag vet om den blir för mjuk i alperna och deras backar men jag vill ändå ha en bräda som är mid flex som går bra i pisten, pudret och parken.

Kom med förslag! Tack i förväg mvh Eko

Ny bräda för i år
Du kanske borde chilla lite mer än 1 timme och 14 minuter med att bumpa och kanske läsa / söka lite i forumet istället?

Föresten... Vad gör alpernas backar annorlunda mot svenska backar mer än att dom är längre?
Vilket inte påverkar hur mjuk/hård bräda man vill ha :P

Senast ändrad:
Ny bräda för i år
Du skall ha en Smokin Superpark 159W. Inget att diskutera.

Linder: han väntade ju en dag ;)

Ny bräda för i år
Nästa gång du ska skriva nått arrogant som att jag ska vänta längre på svar kan du iaf kolla upp din fakta lite noggrannare. Men förlåt om jag inte har tålamod som vissa andra sitter tyvärr på jobbet nu har natt skift och det är ganska lugnt och tänkte skulle vara kul om nån skrev något.

Thomsson jag vet inte riktig har aldrig hört talas om det där märket har du en sån själv isf kan du beskriva lite kort bra och dåligt med den?

Ny bräda för i år
Addow sa:
Nästa gång du ska skriva nått arrogant som att jag ska vänta längre på svar kan du iaf kolla upp din fakta lite noggrannare. Men förlåt om jag inte har tålamod som vissa andra sitter tyvärr på jobbet nu har natt skift och det är ganska lugnt och tänkte skulle vara kul om nån skrev något.
Du kunde ju åtminstone svara på frågan vad som skiljer en mjuk bräda i alperna och en mjuk bräda i sverige?

Jag har en GNU carbon credit som iprincip är samma bräda som skatebananen och jag gillar den, kanske lite mjuk om man ska åka skit fort :)

Jag kommer köra på en Forum bräda denna säsongen, tyvärr är deras wide modeller rätt smala så det är väl tyvärr inget för dig :(

edit: skulle förövrigt lätt kunna köra en säsong i mayrhofen på både Gnu'n och blivande forum youngblood doubledog även om den nya är mjukare :P

Senast ändrad:
Ny bräda för i år
Efter kollat lite på smokin superpark så tycker jag det verkar vara typ en attack banan med ett annat märke typ? eller är jag ute och cyklar ?

Jo Linder var inne och kolla Gnu carbon men vet inte, då tror jag köper en Banan istället. Jo tänkte i alperna är det större chans du hittar den där trevligare off pist backar än i Sverige så blir väl mer POW (;

Ny bräda för i år
Superpark, har ju clashrocker alltså camber och rocker. Läste du nånting om den på sidan övh? :P

Om man kollar till spec och pris så är Smokin bättre.
Speciellt eftersom du vill åka överallt så kommer clashrocker vara bättre än vanlig rocker.

Du ska nog ha en Wide dessutom.

Ny bräda för i år
Jo jag fattar Clash Rocker är att den är Rocker mellan Bindningarna och Camber utanför. Hittar ingen återförsäljare i Sverige så får beställa isf?

Ny bräda för i år
Banana rocker :
c2.jpg

Smoker Clash rocker :
topic.php

Never Summer RC rocker :
screen-shot-2010-09-21-at-120442-pm-600x556.png

Same, same but different ;)

Annat alternativ som jag själv skall köra på i vinter är:
DC Ply med Lock & Load camber.

Ny bräda för i år
Addow: Doughboy är distributör och www.boardlife.se är Återförsäljare åt smokin.

Ny bräda för i år
Vad kostar Smokin superpark wide? Tyckte dom hade lite dåligt med bredd på deras widemodeller dock precis som forum men det är inget som jag märker av med mina 42or ;D

Ny bräda för i år
Hur kan då smokin vara bättre när det gäller spec/pris , forums ligger ju på 4500 samt GNU carbon credit på 4200 :rolleyes:

Skate Bananen och Carbon Crediten är iprincip samma bräda, byggd i samma fabrik :D

Ny bräda för i år
linder sa:
Hur kan då smokin vara bättre när det gäller spec/pris , forums ligger ju på 4500 samt GNU carbon credit på 4200 :rolleyes:

Skate Bananen och Carbon Crediten är iprincip samma bräda, byggd i samma fabrik :D
Jag kanske är lite trög, men jag förstår inte riktigt frågan.

Smokin är dyrare än de brädor som du nämner för att det är en bräda med bara topmaterial, vilket objektivt sett gör den till en bättre bräda. Det betyder ju såklart inte att alla gillar den bättre än billigare brädor.

Vad menar du med "bättre när det gäller spec"?

Ja! Gnu Carbon Credit i princip samma bräda som Lib-Tech Skate Banana fast med lite enklare/billigare material!

Ny bräda för i år
Efter jag läst se ser det ut som vi har iaf kommit in på spåret en rocker/camber bräda jag ska skaffa. Bara frågan om det blir en lib tech,smokin eller något annat.

Ny bräda för i år
Nu dog min tråd igen men iaf jag har valt mig att jag ska testa på smokin superpark i år. Har ni grabbar någon koll på när dem dyker på boardlife?

Ny bräda för i år
Maila Boardlife och förboka den du vill ha. Det finna inte många av varje längd. Jag kan iofs förboka en åt dig om du vill och snacka med Boardlife.

Ny bräda för i år
vet inte vad jag ska säga men polaren hade en evil twin, så jag vek mig och köpte en bataleon evil twin 159 wide :D men tack iaf grabbar ni fick mig att öppna ögonen för andra märken kanske nästa år! mvh Addow

Ny bräda för i år
Haha, jag valde också bataleon över smokin. Mest pga att Bataleon hade sweet graphics ;)

Ny bräda för i år
På vilket sätt har ET camber rocker? Har för mig att de kör hårt på TBT + camber. Har det ändrat det till i år?

Ny bräda för i år
"på sitt vis" skrev han. Jag håller med, lekfull som en rocker, poppig som en camber.

Ny bräda för i år
Nu kanske ni andra kan hjälpa mig med valet av en ny bräda. Har mest åkt pist tidigare men vill nu lära mig hantera park. Jag är 190cm lång och väger 95 pannor, skostorlek 45/46. Har tidigare åkt på en Burton Custom X 164 Wide. Tittar nu på följande kombination som ersättare till min tidigare bräda:

-Snowboard; LIB TECH SKATE BANANA BTX YEL/GRN 159 WIDE 11/12
-Bindningar; UNION FORCE 11/12 Strl XL

Vad tror folket? Något annat bra alternativ att rekommendera?

MVH
R

Ny bräda för i år
Eller är detta en bättre bräda;

-Lib Technologies Attack Banana EC2 Snowboard - Wide 159 alt 161cm
- Bidningar: Union Force

MVH
R

Ny bräda för i år
Iaf jag skulle välja mellan skate och attack skulle jag nog ta attack för den verkar vara mer stabil i högre fart ifall du vill ta en pause ifrån parken in i pisten igen. Kollade mkt på den här " http://www.boardinsiders.com/boards.html " sidan några video klipp och rankig system.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp