Ny bräda på G, Loaded Bhangra. Osäker på flex.

StarkeAdolf

Ny medlem
Tjena! Första tråden här, jag ska nu byta bräda. Har just nu Tan Tien flex 2, jag gillar flexet i den när det inte är så mjukt som det är på tex dervish. Men jag vet inte vilken flex jag ska skaffa mig på Bhangra och jag bor i en liten håla så kan inte testa flexet på brädan. Jag väger 70 kg och är ca 180cm, någon som är i samma vikt klass som kör bhangra?
Är väldigt tacksam för hjälp :)

Du ska utan tvekan ha flex 2, testade en flex 1 och väger 84 kg, tyckte den va på tok för hård!
Varför köper du inte Dervish Sama nu när den har kommit ut? Helt klart en bättre bräda

Jag hade lätt kört på en flex 1'a polaren som äger evolverstore.se kör på en flex2'a och väger 70kg ... det är skönt första sommaren men andra blir det för mjukt så han ska köpa en flex 1a så fort loaded får igång produktionen på bhangran igen .

Ashtraymofucku ... det går inte bara att säga att det är en bättre bräda utan att säga varför . Bhangran är mycket bättre än en sama enligt mig när det gäller kicks, konkav, bredd och ståyta. Sen har ju Bhangran även rocker så flexet blir mer dämpat samt längre hjulbas vilket märks när man dancear på den då den inte svänger lika snärtigt

Linder, har du fått din Sama än?

Slänge iväg en beställning igår och är galet sugen på att höra hur dom kör :D

Tillbaka
Topp