Ny bräda - sugen på en mjuk

wazzzap

Ny medlem
Tjena.
Jag ska köpa en ny bräda och har blivit sugen på en mjuk. Har tidigare åkt på allroundbrädor men jag tycker det ser så sjukt skönt ut att åka runt på mjuka.

Jag älskar att glida runt i pisten och offpist och hoppa på vallar folk åker upp, göra manuals och liknande. Åker medelmycket park och tycker om att raila och så vidare. Åker inte mycket offpist med det händer.

Jag är bra och har åkt i några år, dock inte jättebra på parkdelen, men det kommer.
Jag är 187 lång och väger +-80.

Jag ser mig själv mer som en chill-mellow-snubbe som någon uttryckte sig i någon tråd snarare än någon som satsar på fart.

Vad borde jag köpa för bräda?
Köper gärna begagnade brädor om någon av er skulle råka ha en som passar mina behov.
MVH

När jag var uppe sist i fjällen så frågade jag några snubbar på ett "test-center" de hjälpe mig med allting. Jag minns inte exakt va det kostade och jag minns inte heller hur lång tid man fick testa brädorna. Men ungefär så här var det: man fick testa vilka brädor man ville under kanske 4 timmar och kostade ca 300:- (men detta behövde du inte betala om du sedan köpte en bräda.) Jag rekommenderar detta starkt för alla brädorna var så jävla olika när man testade de direkt efter varandra. Men jag fastnade för Custom Burton flying v 2011 (den oranga) och Bindning Burton "Custom" clearly orange (2011) de oranga. Riktigt skön bräda både i pisten och i parken!!

Rome Artifact rocker
Lobster Jibbaord/Bataleon Disaster
K2 WWW
Capita Horrorscope

Edit, bra att du håller koll Thomsson

Senast ändrad:
Har en bra deal på en "Allian Peter Ström Propaganda 163", hur bra / dåligt fyller den mina krav?
Denna är inte wide, hur fungerar det?

Tillbaka
Topp