Ny bräda.. vilken av dessa? behöver råd.

Bass

Ny medlem
Tjenare!
Jag är ny på forumet och rätt ny med snowboard ;)
Ska köpa en beggad bräda bindningar o boot nu inför en resa till Branäs och behöver era råd då jag helt är lost i detta. Mest vanlig åkning i backen och en del småhoppande lär det väl bli.
Hitta på blocket några som kanske är intressant men behöver nog era råd där.

Jag är 177cm och väger futtiga 62 kilo.

Bräda 1: santa cruze som är 150cm lång det sitter en eftermonterad emery 44 bindning som kostade 1500:- det följer också med ett par crazy creak skor stl. 42.
Pris 1400

Bräda 2: evol-snowboard 153cm med santacruz-bindningar samt ett par evol snowboardskor stl.43
Pris 1500

Nån som har några kommentarer o råd?

tyvärr åker jag inte snowboar dhar gort ett tag ta det som käns bäst själv

ingen av brädorna är någon jag kan titta på el. prova utan jag får dom via bussgods.. därav rådbehovet :(

Santa cruze gör bra brädor hade en sådan innan den jag har nu och den va riktigt skön. fu vet inte vilken modell års modell de är på sakerna.

Ser ut och vara en bra bred motherfuker.. jag har en santa cruz och testat lite olika och tycker det är ett bra märke..

1.50 är väl i kortaste laget, du är ju nästan 1.80 själv...

Har du 42 eller 43 i skor?

Jag har 44 och har därför en lite bredare bräda än normalt.
Då slipper man tappa fästet när tårna/hälen skrapar i backen vid fullt nedlägg...

Evol´s brädor är tyvärr inte så bra, sök på evol bland gamla inlägg.

Tja! Och tack för alla svar!!
Jag har 42 i vanliga skor.. och haft ett par 43or i bootsen när jag åkt.
Du har kanske rätt med längden där.. mätte upp att jag har 155 till under hakan, så det är väl kanske den längden som passar mig bättre?

Tycker att detta är skitsvårt.. men funderar nästan på att bara försöka slå till på nåt för typ 1500kr och köpa nåt riktigt skysst till nästa år..

Snödjup

Tillbaka
Topp