Ny dambräda

loveus

Ny medlem
Ny dambräda
Ska flytta till Åre säsongen 08/09 och tänkte satsa på en ny shysst bräda. Undrar om någon har något tips på en bra dambräda? Är inte så insatt på ämnet men hoppas att jag blir det av ett år i Åre!

- Har åkt i 6 år med totalt ca ett halvårs effektiv åkning.
- Åker helst offpist /puder men även pist och mindre parker. Min nivå på hopp/rails osv ligger på att jag kan sätta en 360 och klarar lättare rails, men lär mig gärna mer.
- Vill ha en relativt hård bräda för den jag har nu "fladdrar"
- Funderar på twin peak men är det negativt för offpiståkningen?
- Är 1,68 cm över havet :)

Tacksam för tips om märken och köpställen!

Sen har jag hört att man på vissa ställen får provåka säsongens brädor innan man bestämmer sig, är det nått man kan göra i åre? Är det värt prisskillnaden som jag antar finns där att provåka eller ska man satsa på att köpa en på nätet?

Simma lugnt!
/Anna

Ny dambräda
hmm.. är du säker på att du mätt din längd från havet? för när du går upp för en backe blir du ju längre.

Senast ändrad:
Ny dambräda
Arbor Push eller Cadence. Never summer Pandora eller kanse än hellre nästa års Lotus. Om du nu verkligen måste ha en "dambräda"?

Ny dambräda
Inget måste med dambräda. Antog bara att de var anpassade bättre för mina förutsättningar? Tar jättegärna emot tips på andra märken med.

Ny dambräda
Beror på vad fröken väger. Och skostorleken. Dessutom svårt hitta en bräda som är perfekt i både park och offpist. Om det är lössnö i offpisten är det ju fördelaktigt med lite taper och setback på brädan. De jag nämnde är väl bland de mer seriösa dambrädorna. NS Lotus skall i princip vara en damversion på en av deras mer framgångsrika freeridebrädor. Push framhålls ocskå som en freeridebärda men den har ingen taper tyvär. Det trevliga med Arborbrädorna är ju deras låga vikt vilket kan vara intressant om nästa steg är en 540....

Ny dambräda
tjejen kör på en roxy envi mtx och är riktigt nöjd. dels med mtx men även dess allroundegenskaper. enda minuset jämfört med din lista är väl att den kanske är lite för styv för att användas som en jibb-bräda, om det är det du sätter främst.

Ny dambräda
Bataleon Voilenza. Dambräda som faktiskt är gjord för damer och inte bara en juniorbräda med rosa
fjärilar påmålade, finns säkerligen på Åre skidsport att köpa och brukar gå ett testköra under
testhelgen vid lucia i Åre varje år.
Gammal tråd med ett vettigt svar kan du ju få iaf

www.bataleon.com

Senast ändrad:
Ny dambräda
TheFibretech sa:
hmm.. är du säker på att du mätt din längd från havet? för när du går upp för en backe blir du ju längre.
Hur menar du nu, hon blir ju inte längre när hon går upp för en backe för det? Det är ju bara hennes längd som ändras. :D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp