Ny filmsatsning!

Ny filmsatsning!
Shit, kan tänka mig att du kommer behöva en stor jäkla hårddisk när halva skidsverige vill vara med och skicka material...:) Men ett schysst initiativ dock. Har du några idéer om format och liknande? Alltså på materialet...

Ny filmsatsning!
Pillard sa:
Shit, kan tänka mig att du kommer behöva en stor jäkla hårddisk när halva skidsverige vill vara med och skicka material...:) Men ett schysst initiativ dock. Har du några idéer om format och liknande? Alltså på materialet...
Haha ja du kanske det. Blir till att köpa en bärbarhårddisk på minst 300 gb eller vad säger du? Format? Kvalite? Haha jag har ingen aning och det säger jag inte för att det är oseriöst utan för att jag lade upp tråden för att kolla vad intresset var. Nu när jag inser att det verkligen finns intresse och energi för att göra någonting som skulle motsvara min idé är det sjukt kul och jag inser att jag nu behöver strukturera upp det hela lite bättre.

Vad jag tror att jag vill göra är som små filmer i filmen. Istället för att köra avsnitt från olika ställen i världen plockar vi in ett par små filmteam som får sätta ihop sin egen lilla rulle. Genom det promotar man inte bara åkaren utan även filmare och klippare. Men som sagt det är bara en idé som jag har just nu, hur det blir i slutändan vet man inte...

Ny filmsatsning!
Vill bara meddela er att jag redan nu har ett företag som går in med spons. De sponsrar oss med produktionen av DVD, layout och material. Så när vi har slutliga materialet har vi även filmen i fysisk form utan vidare kostnad!

// M

Ny filmsatsning!
Vi ska sikta så långt bort som vi någonsin tror att vi kan komma! Kanske kanske inte kommer det komma upp info om realese fest för Mayhem filmen nästa säsong. Eller vad säger ni? Hur långt kan vi ta det? För mig är det upp till er!

Ny filmsatsning!
Haha vadå med jibb? Vi söker ju allt! Storgbersåkning, jibb, tjejer, killar. Tycker man ska koncentrera sig på att få igång ett projekt istället för två. Har större chans att bli nått bra. Så rippa inte min idé nu victor ;)

Ny filmsatsning!
Mohlkert sa:
Haha vadå med jibb? Vi söker ju allt! Storgbersåkning, jibb, tjejer, killar. Tycker man ska koncentrera sig på att få igång ett projekt istället för två. Har större chans att bli nått bra. Så rippa inte min idé nu victor ;)
Väl rutet, skiers unite!

Ny filmsatsning!
Niklas jag har ändrat nu så det är ski mayhem.

Vi kommer att inleda samtal med de parter som kan vara intressanta när vi väl kommer igång och vi ser att det börjar bli en film. Som det klart kommer att vara. Filmade idag hur min mamma gav mig en twinrix spruta i rumpan. Det ni! Det kommer slå hårt på film!

Ny filmsatsning!
Hoppas att det blir av och att det inte bara är snack. Det blir nog svårt när "alla får vara med" att få struktur på det hela, men det återstår ju att se ;D

Ett tips är att "söka upp" dolda talanger istället för att slippa få 120 åkare i "gänget". Roligt som fan med folk som tar initiativ dock, så jag hoppas verkligen att det går bra för er!

Senast ändrad:
Ny filmsatsning!
Wooopido!

Fan vad jag är taggad! Lyfter om 9 dagar till Iran och då väntar 7 veckors grym åkning i både Iran och Indien. Mumma! Det har som sagt varit lite mycket med planering etc inför resan varför update här inte varit så bra.

Så här ligger det till. I höst hoppas jag att vi, de som vill vara med och leka ska släppa en ny skidfilm som blir början på någonting helt nytt. Det handlar inte om att vi ska vara ett team på 120 åkare som alla drar sitt strå till stacken. Jag vill visa att det finns okända tallanger ute i vårt svenska land. Som exempel. Jag drar till iran och indien nu den 15 jan. Vi kommer hem med filmmaterial som vi sen får redigera och mixtra och trixa med. Vi får ihop en film på 15-20 min grym åkning thats it! Det är vårt bidrag. Problemet är att vi behöver fler "korta" filmer. Tillsammans ska vi sätta ihop dessa till en längre. Vi har folks om kommer jobba med layup, tryck och animationer så en film blir det om vi drar det här i mål.

Så det jag vill är att ni tillsammans fixar ihop material i små team. När ni känner er färdiga gör ni er egen film som vi sen kommer att titta igenom. Vi kommer att kolla på åkning, stil och attityd. Att köra im the best fuck you är inte det vi söker. De bästa bidragen kommer att bli kontaktade för att bli ombedda att skicka sitt material i orginalformat som sen våra klippare får ta tag i.

Filmen skall spelas in i 4:3 format och kan innehålla allt från rails, sjuka dropp, monoåkning, snowboard etc. Tjejer killar spelar ingen roll!

Har ni några frågor så skicka mail till mig på m.mohlkert@gmail.com eller här på FR så ska jag svara i den takt jag hinner, vet inte hur dte är med internet i Iran.

Love u al! Have a nice winter!

Tillbaka
Topp