Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hehe! Själv har jag bara en kvar i reserv men på tre tår borde man klara även nästa vinter... Eftersom jag kör ett stort projekt och drar i inserts i två par skidor för dem också borde man kanske köpa ett extra par i förebyggande syfteherrgard sa:Tur att conrad har skickat mig språjlans guldiga beast-tår så man åker säkert en vinter till![]()
Mina stackars Bibbys börjar anta formen av julgranar med alla hål. Redan denna montering är lite i tightaste laget. Men risken finns väl att det är så man får göra när sista tån rasat ihop och man måste ha nya...herrgard sa:Du ska inte köpa en beast 14 då. borra inserts för den också och utvärdera radical2-tån? Jag försökte få conrad att skicka mig sånna men han ville inte, hehe.

Finns ju sätt. T.ex. att borra ur plastpluggarna som är väldigt mjuka och fylla hålen med långtidsepoxy. Sen är det bara att borra hur som. Har personligen inte provat men vet många som gjort och verkar funkar perfa. Kanske inte skulle rekommendera Reine att göra det på några tävlingsskidor men för oss dödliga så.Pillard sa:Mina stackars Bibbys börjar anta formen av julgranar med alla hål. Redan denna montering är lite i tightaste laget. Men risken finns väl att det är så man får göra när sista tån rasat ihop och man måste ha nya...herrgard sa:Du ska inte köpa en beast 14 då. borra inserts för den också och utvärdera radical2-tån? Jag försökte få conrad att skicka mig sånna men han ville inte, hehe.
Mm, kommer få göra det på två hål redan nu. Fick en glad överraskning när jag hittade 4 pluggade hål mer i den ena skidan än den andra. Så kan det tydligen gå när man lejer bort jobbet...LawndartGustav sa:Finns ju sätt. T.ex. att borra ur plastpluggarna som är väldigt mjuka och fylla hålen med långtidsepoxy. Sen är det bara att borra hur som. Har personligen inte provat men vet många som gjort och verkar funkar perfa. Kanske inte skulle rekommendera Reine att göra det på några tävlingsskidor men för oss dödliga så.Pillard sa:Mina stackars Bibbys börjar anta formen av julgranar med alla hål. Redan denna montering är lite i tightaste laget. Men risken finns väl att det är så man får göra när sista tån rasat ihop och man måste ha nya...herrgard sa:Du ska inte köpa en beast 14 då. borra inserts för den också och utvärdera radical2-tån? Jag försökte få conrad att skicka mig sånna men han ville inte, hehe.
:DPillard sa:Fick en glad överraskning när jag hittade 4 pluggade hål mer i den ena skidan än den andra. Så kan det tydligen gå när man lejer bort jobbet...
Pillard sa:Kunde inte hjälpa att dela denna när jag såg den. Ni får hoppa in en bit så ni ser vilken bindning han har![]()
En elastisk tådel hade nog klarat biffen, ala Vipec![]()
Känns ju bättre att borra fel själv än att någon annan gör detPillard sa:Mm, kommer få göra det på två hål redan nu. Fick en glad överraskning när jag hittade 4 pluggade hål mer i den ena skidan än den andra. Så kan det tydligen gå när man lejer bort jobbet...
blomman67 sa:Hehe. Kan ju vara så att han glömt lateralskruven också, är ju många som kör tech för första gången med Kingpin och missar att det är två DIN-inställningar bak. Var någon "ball" snubbe som klagade på sina Beast 16 på teton som gjort samma miss, han tappade skidor när han railade men aldrig annarsPillard sa:Kunde inte hjälpa att dela denna när jag såg den. Ni får hoppa in en bit så ni ser vilken bindning han har![]()
En elastisk tådel hade nog klarat biffen, ala Vipec![]()
Eller så är det en ganska bred skida och jävligt hårt och man behöver låsa tån för att vara lite säkrare helt enkelt :D
Med den skillnaden att jag inte borrar felLawndartGustav sa:Känns ju bättre att borra fel själv än att någon annan gör detPillard sa:Mm, kommer få göra det på två hål redan nu. Fick en glad överraskning när jag hittade 4 pluggade hål mer i den ena skidan än den andra. Så kan det tydligen gå när man lejer bort jobbet...![]()
Vilken bindning som gäller tror jag har ältats så det räcker o blir över i den här och andra trådar. Har du några specifika funderingar kring kingpin kontra konkurrenterna så kanske vi kan hjälpa till.Micke_P76 sa:Tjena.
Lånar tråden lite.
Ska på touring till Alaska nästa säsong och funderar och sätta King pin bindning på mina faction 3.0 i stället för marker Duke. Tänkte även köpa dalbello carbon dalbello TI. I dag har jag dalbello Krypton pro Id. Gillar dem skarpt. Testade nya dalbello Lupo 120. Men var som att åka med tofflor. Men dalbello TI ska ju vara styvare.
Vad tror ni? Funkar det? Eller vilken bindning rekommenderar ni? Väger ca 95. Är mest intresserad av neråt än uppåt men vill ha mindre ansträngning uppför.
Micke
Annars ältades ju det mesta här, om du inte sett den? https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=102675&p=1Micke_P76 sa:Läste igenom tråden lite bättre å insåg att svaret jag sökte fanns.![]()
Intressant! Själv har jag kört mycket på salomon men aldrig hittat en dalbello som funkar med mina fötter. När det gäller MTN Lab och åkbarheten har jag bara kört den väldigt försiktigt med dottern mellan benen så hur den håller upp vid hårdare åkning kan jag tyvärr inte hjälpa till med. Gåläget och smidigheten är ju dock överlägset det i mina Pinnacle tex. Men när jag jämför med fruns Backlands så är ju MTN sjukt klumpiga att gå i.Micke_P76 sa:@pillard tackar!
Beställer kingpins verkar vara perfekt för min åkning och det jag ska ha dem till.
Nu är det bara pjäxor som jag är lite osäker på. Står mellan Dalbello Lupo och MTN Lab
Varför det står mellan Dalbello och Salomon är att de båda passar mina fötter. Växlat mellan deras märken. Qst 130 pro har så bredläst.
Men styvhet och flex? Väger 95. Är "rädd" MTN pjäxan skulle vara för mjuk, eller? Är ju lockande med ca 300g mindre på varje pjäxa och bättre gå läge. Men vill att pjäxan ska funka även i pist och uppåkt offpist. Även kunna funka på vanliga bindningar och 118mm breda.
Passar verkligen fruns backlands på digPillard sa:Intressant! Själv har jag kört mycket på salomon men aldrig hittat en dalbello som funkar med mina fötter. När det gäller MTN Lab och åkbarheten har jag bara kört den väldigt försiktigt med dottern mellan benen så hur den håller upp vid hårdare åkning kan jag tyvärr inte hjälpa till med. Gåläget och smidigheten är ju dock överlägset det i mina Pinnacle tex. Men när jag jämför med fruns Backlands så är ju MTN sjukt klumpiga att gå i.Micke_P76 sa:@pillard tackar!
Beställer kingpins verkar vara perfekt för min åkning och det jag ska ha dem till.
Nu är det bara pjäxor som jag är lite osäker på. Står mellan Dalbello Lupo och MTN Lab
Varför det står mellan Dalbello och Salomon är att de båda passar mina fötter. Växlat mellan deras märken. Qst 130 pro har så bredläst.
Men styvhet och flex? Väger 95. Är "rädd" MTN pjäxan skulle vara för mjuk, eller? Är ju lockande med ca 300g mindre på varje pjäxa och bättre gå läge. Men vill att pjäxan ska funka även i pist och uppåkt offpist. Även kunna funka på vanliga bindningar och 118mm breda.
Haha! Touché! Nope, men vi har gått uppför ihop och när hon drar ur plösen blir rörligheten helt galenblomman67 sa:Passar verkligen fruns backlands på digPillard sa:Intressant! Själv har jag kört mycket på salomon men aldrig hittat en dalbello som funkar med mina fötter. När det gäller MTN Lab och åkbarheten har jag bara kört den väldigt försiktigt med dottern mellan benen så hur den håller upp vid hårdare åkning kan jag tyvärr inte hjälpa till med. Gåläget och smidigheten är ju dock överlägset det i mina Pinnacle tex. Men när jag jämför med fruns Backlands så är ju MTN sjukt klumpiga att gå i.Micke_P76 sa:@pillard tackar!
Men styvhet och flex? Väger 95. Är "rädd" MTN pjäxan skulle vara för mjuk, eller? Är ju lockande med ca 300g mindre på varje pjäxa och bättre gå läge. Men vill att pjäxan ska funka även i pist och uppåkt offpist. Även kunna funka på vanliga bindningar och 118mm breda.![]()