Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
1000 metern är väll segaste sittliften i historien?Storlien sa:Jag har hört att dom ska bygga om i tusenmetersområdet till säsongen 07/08
Ingen aning men det har ju ploppat upp Leitnerliftar överallt i Åre nu, tex, Vm6an, , Hummeln , Duveds Linbana osov.. Dom kanske fastnat för Leitner, vem vet?:SStorlien sa:någon som vet vem det blir som ska tillverka liften. tex doppelmayr, leitner m.m
Poma tillverkade ju Olympiagondolen, men jag tror det blir Leitner som kommer göra den nya..Adddan sa:Ingen aning men det har ju ploppat upp Leitnerliftar överallt i Åre nu, tex, Vm6an, , Hummeln , Duveds Linbana osov.. Dom kanske fastnat för Leitner, vem vet?:SStorlien sa:någon som vet vem det blir som ska tillverka liften. tex doppelmayr, leitner m.m
jodå! han jobbar kvar.. bullen ska du kalla hanvattenflaskan sa:GUBBEN MED SKÄGGET 4EVER!!!!!!!!!!!!! :p:p:d. Jobbar han där i år oxå? vill träffa han :P
när jag var där hade dom tagit bort alla stolar och såntAdddan sa:Är det ingen som bor i åre som kan fota lite av rivandet av gamla Olympia liften och bygget av den nya?
Den är såld till Finlandgubbfan sa:Enligt säker källa är gamla Olypia såld till Polen.
Adjöss med den
SchysstStorlien sa:Info om nya Olympialiften:
http://are.skistar.com/parser.php?did=97:300169
kollade lite i Åre magasin i går kväll och då fanns det en sidas interjuv me bullen :D:DGLENONE sa:hans namn är Bullen, den hårdaste gubben i byn!Barbro sa:Ja hoppas gubben med skägg är kvar. Såg han förra året när vi va i åre. Så fastnade olympia liften 3 meter innan slutstationen så vi fick en trevlig pratstund men skägget som gick och skottade snö :P
fan va bra att man kan kö tege-åreDubbis sa:Var uppe i Åre förra veckan och då fick jag höra att gamla Olympialiften skulle ersätta Tegeliften som i sin tur skulle forslas till Björnen. Något som kommer längre fram om markfrågan löser sig är en förbindelselift mellan Åre och Duved/Tege. Denna "logistiklift" kommer bara för att majoriteten av gästerna tjötar om det i undersökningarna. En ihopbyggnad med Huså skulle dock ge skidåkning av annan kaliber.