Ny på longboard

Boardrider_91

Ny medlem
Ny på longboard
Tjo!
Har länge funderat på att köpa mig en longboard.
Många av kompisarna åker och det vore kul att kunna haka på.
Men grejen är att jag har aldrig stått på en longboard och de gånger jag stått på en skateboard har slutat illa...
Så! Finns det något hopp för mig?
Vad ska jag ha för bräda till att börja med? (gärna något inte allt för dyrt.. en bra nybörjarbräda helt enkelt)
Och hur ska jag göra för att komma igång på ett smidigt sätt?

Ny på longboard
www.longboard.nu

Sök efter typ "nybörjare" i hardware forumet så får du upp typ 20 trådar, kan börja med att säga att du får räkna med att lägga ut en slant för att få en ordentlig bräda, inte som att gå och köpa en random glasspinne.

Ny på longboard
Med tanke på att jag inte vet någonting vad gäller longboards, och forumet säger att brädan handlar mycket om tycke och smak. Så känner jag att det kommer kosta och vara svårt att välja... Men jag antar att det är så man får börja...
Kanske låna en gammal bräda av nån kompis... lr nått...

Ny på longboard
Boardrider_91 sa:
Med tanke på att jag inte vet någonting vad gäller longboards, och forumet säger att brädan handlar mycket om tycke och smak. Så känner jag att det kommer kosta och vara svårt att välja... Men jag antar att det är så man får börja...
Kanske låna en gammal bräda av nån kompis... lr nått...
Du är högst oklar, vill du ha en egen longboard får du helt enkelt jobba lite och lägga ut en slant för att få nått ordentligt.

Bor du i sthlm åk in till Kahalani som ligger typ 100m från björns trädgård, där kan du prova många olika brädor och komma fram till vad du gillar..

Ny på longboard
Klart jag vill ha en egen longboard!
Bor i Finspång, tre mil utanför norrköping så det kan blir lite svårt...
Jag har inget problem med att lägga ut pengar, absolut inte.
Men jag känner lite så att eftersom jag aldrig åkt förut så känns det lite dumt att lägga ut allt för mycket.

Ny på longboard
www.kahalani.se
eller gå dit om du är i sthlm

definitivt enda stället i sverige att köpa en longboard på, köp inte skit för att du e nybörjare, du ångrar dig!

Ny på longboard
Kahalani är grymt duktiga på sin grej, men beggat är också underskattat!

Om du bor i sthlm har jag en bräda jag kan sälja till dig,

en off the wall med retro zigzag 66mm 78a sedan ett par extra hjul för slides extra kullager och 1 m extra gripp =)

Vet att jag bör vända mig till köp och sälj med detta men... whatta hell, annars så är kahalani grymma =)

Ny på longboard
www.boardlife.se är en bra sida om du vill ha en ny bra nybörjar bröda för inte så mycket.
mycket bra sida.sen om du bor i jönköping så kan du ju kolla lite med "lonka teamet" på www.lonka.se om de har några förslag.

Snödjup

Tillbaka
Topp