Ny parkbräda - Vilken?

Nosskire

Medlem
Ny parkbräda - Vilken?
Jag:
186 lång
75 kilo
45 skostorlek
Åkare: Puder å pist än så länge..

Vill nu lära mig åka park å teståkte lite park brädor förra året och dem var grymt roliga överallt!

Har funderat på en LTB CAMO som jag älskade var riktigt fet !
http://www.snowboard-online-shop.eu....html?osCsid=e04a3a0e078712ef430f59695c0ecf98

Frågan är, vilken längd borde jag skaffa mig ? är 162 för långt för mig? Kommer ju ha den i pisten också och inte bara park...

Har redan en Baron es 164 och en Unity Pride 159, tänker sälja den senare för det är en allround bräda.


Några andra tips på brädor? Vill fortfarande kunna ligga och carva med den i pisten så den ska inte vara 100% parkbräda.
 
Ny parkbräda - Vilken?
En rekommendation om du vill ha en lite styvare parkbräda som går att trycka ifrån med i pisten är Forum Destroyer. Jag är verkligen kanonnöjd med min, älskar den radiala sidecuten..Tycker mig inte förlora någon kick i svängarna trots den alls. Och i parken är en riktigt twin helt klart att föredra...Angående längden är en riktigt kort sjukt mycket enklare att spinna och ha kontroll över. Du är ganska lång iofs...Men jag skulle säga att du absolut inte ska ha längre än 160 i vilket fall. Runt 158 i park blir bra! Min är 156 och jag är 176cm 78kg. Men om jag inte ville köpa en bräda som klarar av de stora hoppen utan mer för rails och mindre hopp skulle jag tagit 154 typ. För kort påverkar svängandet i pisten en del men som sagt för dig: Mellan 156-160cm och en styvare bräda än en railbräda som tex: Burton Dominant. Skulle kunna sålt min Forum men gillar den för mycket!

btw, vill du ha ett udda märke och vara coolast på berget är stepchild att rekommendera. Men vad jag vet bryr du dig inte så mycket om utseende va? ;D

Mvh Emil
 
Ny parkbräda - Vilken?
Utseendet skiter jag fullständigt i.

Tror det blir en LTB Camo som jag teståkte förra året, i 157w. 450 euro.
Ska så många brädor jag kan innan årets säsong, blir väll en sväng till wasabergen :D

Ska försöka testa Forum Destroyer om jag får tillfälle :)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp