Ny rygga

Vegar

Medlem
Ny rygga
Funderar på ny rygga. Har idag en Osprey Kode som är för stor. Funderar på Dakine Team Heli PRO, Black Diamond Dawn Patrol, Evoc FR i någon storlek. Eventuellt någon helt annan. Storlek mellan 15-25. Den skall vara riktigt skön och användas till liftburen offpist. Vill ha egen ficka till spadan och plats till en tröja och lite godis. Vad rekommenderar ni?

Ny rygga
Vegar sa:
Funderar på ny rygga. Har idag en Osprey Kode som är för stor. Funderar på Dakine Team Heli PRO, Black Diamond Dawn Patrol, Evoc FR i någon storlek. Eventuellt någon helt annan. Storlek mellan 15-25. Den skall vara riktigt skön och användas till liftburen offpist. Vill ha egen ficka till spadan och plats till en tröja och lite godis. Vad rekommenderar ni?
Jag har just beställt en Alpine Threadworks.

Ny rygga
Jag har en Osprey Kode visserligen 32l, men den finns 22l också. Jäkligt nöjd med den, många bra fack/fickor, vätskesystem, plats för spade, kan koppla på skidorna vid hiking. Slutligen sitter bra på ryggen!

Ny rygga
Vegar sa:
Vad gör den till bästa du haft och vilka jämför du med? Vad utmärker denna när man jämför med de andra jag nämner?
Jag jämför med bl.a. Ortovox, Scott och Mammut. De andra är inte dåliga men Evoc sitter som en smäck på mig och jag gillar att den har många bra seperata fack och fästen, inbyggt ryggskydd, möjlighet för camelback och vadderad goggleficka. Sen har den seperat fack för sond och spade som du efterfrågade :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp