Ny Setup - Bindningar?

Nosskire

Medlem
Ny Setup - Bindningar?
Har införskaffat en Untity Pride som tydligen skall vara rätt okej, har dock aldrig åkt den så vi får väll ta och se :)

Nu är jag på jakt efter ett par bra bindnigar och har kollat mycket på Flux. Dock så kan jag inte välja vilken av modellerna jag ska ha då de är såpass lika...

"Historia / Om mig.:
186 lång
73 kilo
Duktig åkare i pisten och offpist, parken har jag inte velat prövat på än och har inga planer på det.
Åkstil: Åker hårt och aggresivt och gillar att åka fort i pisten, hoppar mycket sällan och när jag gör det är det bara långa hopp och jag snurrar inte"

De bindningar som passar mig är därför
Diamond 2
Union HF
Stream LTD
Super Titan

Men det är liksom 4 bindnnignar från samma tillverkare!
Vilken bindning borde jag välja? Diamond 2 är ju en slant dyrare...

Ny Setup - Bindningar?
Folk säger att det inte är såå stor skillnad på dem.. Och det är ett par nya googles som jag får om jag köper någon av de andra..

Union verkar folk inte rekommendera så ofta. Men som jag ser det så kan man confa upp den som man vill så :/..

Super titan verkar annars vara ett säkert kort, om inte Union HF är bättre för mig...

Suck... Hjälp?

Ny Setup - Bindningar?
har provat ett par union kommer inte ihåg vilken modell dock...det var dom obekvämaste bindningar jag någonsin kört på. Fick döds-ont i fötterna efter ett åk

Ny Setup - Bindningar?
Ekanboyz sa:
har provat ett par union kommer inte ihåg vilken modell dock...det var dom obekvämaste bindningar jag någonsin kört på. Fick döds-ont i fötterna efter ett åk
Då menar du bindningsmärket Union antar jag och inte Fluxmodellen som heter Union HF, eller?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp