Ny snowboard!

Ny snowboard!
Hejsan jag ska köpa en ny snowboard nu i vinter och vill veta om ni har några bra förslag.

Längd: 170cm
Vikt: 55kg

Jag kör ofta i parken (jag är ganska duktig) men även i pisten. Ska man ha en twintip-bräda?

Jag har funderat på att köpa:

Capita Stairmaster 148
K2 www 148
Ride Kink 147
Ride agenda 147

Ny snowboard!
jag är i typ samma storlek och funderingar. kollat på stairmastern, allian spacetravler ridekink, rome artifakt osv. tror nog att det blir en lite längre bräda som man kan använda på helaberget lite mer.

Ny snowboard!
allian räknas väl ändå nästan som svenkt? =D

jag har åkt på lite olika extrembrädor med jobbet och är väl inte så där jätte nöjd faktist..

Senast ändrad:
Ny snowboard!
har själv en stairmaster och kan varmt rekommendera den. www är nog i mjukaste laget av de brädorna du kollat på, den är mer jibb-inriktad och klarar inte pisten/större kickers så som stairmastern.

Ny snowboard!
slimmy sa:
har själv en stairmaster och kan varmt rekommendera den. www är nog i mjukaste laget av de brädorna du kollat på, den är mer jibb-inriktad och klarar inte pisten/större kickers så som stairmastern.
ok tack så mycket för förslaget, vad kostar den i sverige?

Ny snowboard!
rasmusmilton sa:
slimmy sa:
Stairmaster brädan är twintip. Köpte min förra säsongen (148 cm) kostader då 4400 med unionbindningar, så kanske runt 3000 kr skulle jag gissa.

Ny snowboard!
rasmusmilton sa:
slimmy sa:
Hmm ja du, jag vet inte vad årets modell kommer att ligga på. Jag köpte min bräda på rea för under 2000:-, om du har tur kanske du hittar någon som har ett ex kvar annars blir det fullpris på årets modell när den väl släpps.

Ny snowboard!
slimmy sa:
rasmusmilton sa:
slimmy sa:
Hmm ja du, jag vet inte vad årets modell kommer att ligga på. Jag köpte min bräda på rea för under 2000:-, om du har tur kanske du hittar någon som har ett ex kvar annars blir det fullpris på årets modell när den väl släpps.
Jo jag vet men nu ska jag till USA en vecka och bo hos en familj som vi känner, så antingen tänkte jag beställa hem den till dom eller så kanske jag kan köpa där. Så tipsa gärna om en bra hemsida(:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp