Ny snowboard.

JTorn

Ny medlem
Ny snowboard.
Vore tacksam om nån kunde hitta en Nitro T1 149, har letat runt men har bara hittat sidor där man måste bo i Usa, Candada för att få beställa.
Söker helst där man kan beställa från utlandet.

Är det en passande snowboard för en som är 1.70 cm lång, vikt pendlar mellan 68-75, skostorlek 10,5.
Ute efter en park bräda.

Eller kan jag gå för en T1 153, men med tanke på min längd blir den för lång ? Har kört på en 156 bräda tidigare och tycker att den är lite väl.

Ha en bra dag.

Senast ändrad:
Ny snowboard.
Bör jag beställa medium eller large bindningar till det ? Behöver lite råd här. Så vore schysst med nåt svar..

Senast ändrad:
Ny snowboard.
Jag är ny på forumet, och tillika inom sporten, men jag själv är på jakt efter ett par bindningar och vad jag har kommit fram till är att medium sträcker sig, oftast, upp till size 9. Jag har gjort efterforskningar och jämförelser och kommit fram till att om man har size 10 och uppåt bör man köra på size large i bindningar. Själv har jag size 11 i boots, och beställt en large bindning. I vissa skor har jag, som du, size 10,5 - large.

Ny snowboard.
seaspray sa:
Jag är ny på forumet, och tillika inom sporten, men jag själv är på jakt efter ett par bindningar och vad jag har kommit fram till är att medium sträcker sig, oftast, upp till size 9. Jag har gjort efterforskningar och jämförelser och kommit fram till att om man har size 10 och uppåt bör man köra på size large i bindningar. Själv har jag size 11 i boots, och beställt en large bindning. I vissa skor har jag, som du, size 10,5 - large.
hmm intressant många olika bud. Personalen på en skate/snow butik sa att när det gällde Burton skor kunde man använda medium bindningar ända upp till just 10,5.

Men frågan är vad som är bäst ?

Kommer skorna sticka ut för långt på en Nitro T1 149 bräda, eller ska jag satsa på en 153?

Kom igen lite råd nu !

Hoppas på att nån kunnig som har erfarenhet kan svara.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp