Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag mailar dem!Patrik_L sa:Bra fråga. Testa och maila huvudkontoret. www.mammut.ch Jag kan garantera att ingen här på freeride vet.
Blir förmodligen ett köp!jeffa sa:Köp nu!
Kan inte komma på någon funktion som skulle vara värd att vänta på ett helt år och därmed missa all skön offpiståkning i vinter ; )
Jag köper den då! Den borde vara på marknaden något år till innan de byter ut den tycker jag.centralbyrakraten sa:Jag talade med representater för Mammut för en tid sedan och de nämnde ingenting om någon ny transa på gång.
Köp!
Men det är ändå tråkigt att köpa pulse nu och nästa vinter kommer en ny modell av pulse. Den kostar somsagt nästan 4000:-Carled sa:Även om de kommer med en ny modell så kommer Pulse troligvis finnas kvar, eller vara väldigt kompatibel med nästa version.... Känns ju dumt om de totalt ger upp på sin funktion om pulsmätning. Lite som att erkänna att det var en dålig idé... Vill med detta inte säga om pulsfunktionen är bu eller bä, men den väcker ju helt klart etiska frågor.
Visserligen inte men man vill ha nyaste modellen när man köper en lavinsändare, i alla fall jag så man får de senaste finesserna. Men jag köper den!FF sa:Även om de nu skulle släppa ännu en ny modell, så betyder väl inte det att den du köpt plötsligt blir sämre för det..
Du har rätt men det blir fler antenner ju nyare modellen är och det borde ju öka överlevnadschansen eler är jag helt ute och cyklar?ville-vessla sa:Även om du köper transceiver nu kan du uppdatera programvaran när det kommer nyare versioner.
Spekulerar lite grann nu, (det är väl själva poängen med forum) men har uppfattat det som att förändringar närmaste tiden framförallt gäller programvaran. ( Fanns några fler funktioner som man hade tänkt sig att ha med)
Det är dyrt och tar tid att utveckla nya transceivrar.
Har du pengarna och vill ha en transceiver är det nog lika bra att köpa nu. Visst är det kul med finesser, men det är svårt att se något genombrott inom närmsta tiden inom transceiverteknik som väsentligt påverkar dina överlevnadschanser. Om man hamnar under snön är man likt förbannat beroende av att någon kommer och gräver upp en.
Jag gör så att jag köper pulsen och i värsta fall får jag köpa en till när det kommer en ny bättre modell!ville-vessla sa:Jo kanske lite grann. Fler antenner än tre verkar meningslöst så länge vi rör oss i tre dimensioner
Du har förstås rätt i att det fortfarande säkert går att göra transceivrarna både enklare och mer pålitliga. Men det är inte som mobiltelefoner att det spottas ut modeller.
Jag kopplar inte riktigt på vad du menar? (Är förvisso inte så insatt i hur trancivers fungerar så det kanske kan bli en lektion)ville-vessla sa:Fler antenner än tre verkar meningslöst så länge vi rör oss i tre dimensioner![]()